Избрани Новини
Доказано: "Ариел" лъже потребителите си
05-04-2014, 14:40
Снимка:PGnewsroom.de
Автор:Пенко Тодоров
Още по Темата:Отбелязваме Световния ден на потребителя
Търсете си правата! Днес е Световен ден на потребителя
Какви права има съсобственик на имот?
Триковете, с които храната изглежда толкова добре в рекламите (снимки)
Греда! Рекламата на Каменица вече я имало... (видео)
Сгащиха джип, натъпкан с половин тон прах за пране и памперси
Защо перем с по-некачествен прах от западноевропейските държави?
Българският „Ариел”, колкото и добър да е в борбата с петната и мазнините според своите дистрибутори и рекламни дейци, е с много по-ниско качество от този на Запад.
Това стана ясно, след като производителят „Проктър енд Гембъл” декларира веществата, които се съдържат в продукта му във връзка със съдебно дело за клевета, заведено от компанията към хътватското сдружение „Потребител”.
Въпросният съюз спечели това дело, доказвайки, че на пазара на Хърватия идва прах за пране с различен състав от този в западноевропейските държави. Ето защо страната вече приема доставки на „Ариел” от завода във Франция, вместо от Чехия, както досега.
Да, обаче прахът за пране, правен в България, е същият като този в Чехия и въпросния завод. А според Института по обща и физична химия в сръбската столица Белград, цитирани от „Блиц”, продуктът „Ариел компакт”, предназначен за германския пазар, съдържа няколко вещества, които липсват в нашия „Ариел”.
Това са четири тензида (съставки за дълбочинно пране), сапун и липаза (ензим от ново поколение, който отнема триглицеридните мазнини). "В същия прах, който се произвежда в България и Чехия, има само два тензида и сапун, липаза няма”, каза Стеван Благоевич от института.
По думите му няма съмнение, че прах за пране, който съдържа липаза, пере по-добре и не е нужно човек да е химик, за да стигне до този извод.
Въпреки всичко от юридическа гледна точка не може да се каже, че компанията лъже потребителите си. От „Проктър енд Гембъл” наричат това „регионален подход” – за тях това е просто бизнес, в който по-платежоспособните клиенти (каквито се явяват германците) могат да си позволят по-скъп и по-качествен прах за пране, а по-бедните, каквито са източноевропейците… е, те перат с нашия „Ариел”.