Избрани Новини
Звездите на хотелите не означавали качество
Категоризирането трябвало да се извършва от бранша, не от държавата
Звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата. Единната система за разпознаване на хотелите е отменена от Световната организация по туризъм през 1999 година.
"В целия свят вече се знае, че звездите не означават качество. Звездите са категоризация на количествени данни – брой легла, размер на стаите, коридорите. Качеството го дават клиентите", обясни Румен Драганов от Института за анализ и оценка на риска в туризма.
Той коментира темата, след като в предаване на Нова ТВ, беше показана историята на туристи, които на Великден останали без вода в четиризвезден хотел, за който са платили стотици левове, освен това и самите условия не отговаряли според тях на звездите на хотела.
Според него системата за категоризиране на хотелите в България е абсолютно сбъркана.
"Първо тя не трябва да се извършва от държавата, а от бранша. Браншът контролира бранша", обясни Драганов.
Според Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" пострадалите от лошите условия в хотела могат да заведат колективен иск. В случая с хотела без вода хотелиерът е можело да плати компенсация на туристите, а след това да търси компенсация от ВиК.