Избрани Новини
Спират тировете по "Хемус" за празниците, ако се наложи
От КАТ призовават при леки катастрофи колите да се местят извън пътя
Движението на тировете между 1 и 6 май по магистрала “Хемус” може да бъде спряно, ако се наложи и КАТ да ги пренасочва по обходните маршрути.
Това стана ясно от думите на шефа на пътната агенция Стефан Чайков, цитиран от "24 часа", който заедно с директора на Пътна полиция комисар Антон Антонов обяви мерките за облекчаване на трафика по предстоящите празници.
Тировете нямало как да бъдат спрени изцяло в направлението София - Варна. Но в случай на нужда ще бъдат отклонявани в посока Видин - Монтана - Враца - Искърското дефиле и прохода Петрохан, обясни Чайков.
При виадукта “Бебреш” пък от 11 ч на 30 април до 11 ч на 5 май ще бъдат осигурени 2 ленти за движение в посока Варна. за да може трафикът да се източи.
От 11 ч на 5 май до 13 ч на 7 май ще има 2 ленти за движение в обратната посока - Варна - София, за да бъде поет обратният наплив от автомобили, които се прибират.
При виадукта на 67-ия км на “Тракия”, който също е в ремонт, тежките камиони в посока София - Пловдив са пренасочвани по обходен маршрут през възел “Мухово” , Мирово, Костенец, Белово и Пазарджик. Това отклонение ще важи от 15 до 21 ч на 30 април и от 10 до 19 ч на 1 май.
Движението на тировете от Бургас към София е ограничено още от миналата година и се пренасочва от Пловдив към Карлово и оттам към София.
По “Тракия” от 11 ч на 30 април до 11 ч на 5 май също ще бъдат организирани 2 ленти за движение в посока Бургас и една лента към София. От 11 ч на 5 май ще се възстанови движението с по една лента в двете посоки. При нужда е осигурен кратък обход от Церово по 5 км третокласен път с изградена временна пътна връзка.
Чайков допълни, че Подбалканският път е в добро състояние и е алтернатива на “Тракия”.
“На местата със задръстване, на изходните пунктове от градовете и по обходните маршрути ще има пътни полицаи, създали сме организация ”, увери комисар Антонов. Той препоръча да се тръгва на път сутрин рано или вечер по-късно. А при лека катастрофа автомобилите да се изместват от платното, за да не създадат задръствания.