Избрани Новини
Чуждите инвестиции - водещ двигател за сектора на имотите
Затвореният ресурс в земи и бетон, който не се управлява по най-добрия начин, създава косвено проблеми в икономиката
Чуждите инвестиции са изключително важни за развитието на сектора на имотите. Докато не се завърнат чуждите инвеститори на пазара, няма как инвестиционните имоти да се реализират, както и да се осъществяват нови проекти, пише Investor.bg.
Участниците в дискусията се обединиха около мнението, че неразбирането на разликата между бизнес имотите и жилищните имоти, както и на каналите за тяхната реализация, е в основата на проблемите, свързани с управлението на инвестиционните портфейли.
Освен липсата на експертиза, ключов проблем е и липсата на бюджети за маркетинг, неразбирането на оценките, както и нежеланието на собствениците да вземат решения за портфейлите си, които не са добри и изгодни за тях.
“Затвореният ресурс в земи и бетон, който не се управлява по най-добрия начин, създава косвено проблеми в икономиката”, коментира Добромир Ганев, заместник-председател на Управителния съвет на Националното сдружение „Недвижими имоти“, който модерираше дискусията.
Тодор Кавръков, мениджър отдаване под наем на Търговски център "Европа", допълни, че по време на бума на пазара различни играчи са придобили имоти и от незнание или по други причини “не знаят какво да ги правят”.
Бизнес имотите като източник на разходи – къде са проблемите:
Липсата на експертиза и неразбирането на проблемите в условията на падащ пазар губят време, което е съществено за реализацията на добри приходи, и увеличават възможностите за реализиране на загуби на фона на текущите разходи за поддръжка и обслужване на данъците, коментира Ганев.
Според Константин Бояджиев, мениджър “Бизнес развитие” в Галакси Пропърти Груп, подходът към бизнес имота като към РЗП (разгъната застроена площ) също е сред основните проблеми, спъващи адекватната реализация. “Не се изкарва на преден план бизнесът, който се генерира, периодът за възвръщане на инвестицията. Особено по-малките компании и компании, които не са от бранша, не осъзнават това и масово продават с цена на квадратен метър”, коментира той.