Учители искат да се наказва с бой за лоша дисциплина

Новините

04-07-2014, 05:29

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

Искат и мандатност за директорите

Бой, настаняване в трудововъзпитателно училище и забрана за кандидатстване в университет са сред най-драстичните предложения за наказания на учениците като крайна мярка за неизпълнение на задълженията им. Това стана ясно вчера при представянето на резултатите от интернет допитването по основни въпроси за нов закон за училищното образование, проведено от просветното министерство.
Все пак процентът на радетелите на боя като възпитателно средство е нищожен - 0,2. Не искам да коментирам какви още предложения имаше, каза министър Анелия Клисарова.

В анкетата са участвали 8724 души. 43,5% са учители, 10% - родители. Най-голяма е групата на възраст от 40 до 50 г. - 31%, 76% са жени.

Участниците са разделени поравно между идеите кога да се взема основно образование - след 8-и, или след 7-и клас. 39,9% са за диплома след завършване на осми клас, а 39,4% искат тя да се дава след 7-и клас. Най-малко са гласовете за 9-и, затова тази идея вече няма да се обсъжда, обясни Клисарова. В подкрепа на 8-ия клас пък са се изказали много учители, и то от малките населени места.

74,4% са твърдо "за" математическите училища да бъдат обособени като отделен вид. Те трябва да имат статут като тези на спортните и художествените, защото математиката е талант, каза още министърът.

Най-малките ученици също да се оценяват с качествен и количествен показател - това са поискали 59,10%. Останалите анкетирани учители и родители са против писането на оценки на малчуганите. Мнозинството (68,8%) също е "за" учениците от 1-и до 4-и клас да държат поправителни изпити и да повтарят клас, ако не са постигнали компетентностите, заложени в учебната програма. Повече от половината учители пък не искат да се провежда национално външно оценяване в 4-и клас.

55,8% са за мандатност на директорите. 75% от самите училищни шефове обаче са против ограничения колко време могат да заемат поста.

На мейла на министъра имало предложения за повече български и литература, както и за задължителен английски език от 1-и клас.

Бой, настаняване в трудововъзпитателно училище и забрана за кандидатстване в университет са сред най-драстичните предложения за наказания на учениците като крайна мярка за неизпълнение на задълженията им. Това стана ясно вчера при представянето на резултатите от интернет допитването по основни въпроси за нов закон за училищното образование, проведено от просветното министерство.
Все пак процентът на радетелите на боя като възпитателно средство е нищожен - 0,2. Не искам да коментирам какви още предложения имаше, каза министър Анелия Клисарова.

В анкетата са участвали 8724 души. 43,5% са учители, 10% - родители. Най-голяма е групата на възраст от 40 до 50 г. - 31%, 76% са жени.

Участниците са разделени поравно между идеите кога да се взема основно образование - след 8-и, или след 7-и клас. 39,9% са за диплома след завършване на осми клас, а 39,4% искат тя да се дава след 7-и клас. Най-малко са гласовете за 9-и, затова тази идея вече няма да се обсъжда, обясни Клисарова. В подкрепа на 8-ия клас пък са се изказали много учители, и то от малките населени места.

74,4% са твърдо "за" математическите училища да бъдат обособени като отделен вид. Те трябва да имат статут като тези на спортните и художествените, защото математиката е талант, каза още министърът.

Най-малките ученици също да се оценяват с качествен и количествен показател - това са поискали 59,10%. Останалите анкетирани учители и родители са против писането на оценки на малчуганите. Мнозинството (68,8%) също е "за" учениците от 1-и до 4-и клас да държат поправителни изпити и да повтарят клас, ако не са постигнали компетентностите, заложени в учебната програма. Повече от половината учители пък не искат да се провежда национално външно оценяване в 4-и клас.
55,8% са за мандатност на директорите. 75% от самите училищни шефове обаче са против ограничения колко време могат да заемат поста.

На мейла на министъра имало предложения за повече български и литература, както и за задължителен английски език от 1-и клас.