Избрани Новини
Акция по морето: Всеки десети обект е в нарушение
18-08-2014, 13:48
Снимка:© Varnautre.bg / Архив
Автор:VarnaUtre.bg
Още по Темата:Инспекторите извършиха 439 проверки, установиха 46 нарушения
439 проверки в туристически обекти извърши Комисията за защита на потребителите при поредна акция по морето миналата седмица. Заведенията и хотелите в морските курорти са проверявани за наличие на категоризация и съответствие на предоставяните от тях услуги с дадената им категория.
Сред констатираните нарушения в заведенията за хранене и развлечения е липсата на меню на български език и на цени и грамажи на предлаганите храни и напитки. Друго нарушение в някои от проверените заведения е отсъствието на табела с вида и категорията на обекта в близост до входа, което затруднява потребителите да се ориентират за типа му и нивото на обслужване, което могат да очакват.
В някои хотели инспекторите са установили липса на ценоразпис в близост до рецепцията с цени на нощувките и другите предлагани услуги. В други случаи е имало ценоразпис, но цените не са обявени в български лева или са били без ДДС. Сред констатираните нарушения са още липсата на регистър на предявените рекламации, отсъствието на информация за броя на реализираните нощувки, предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран обект или които не отговарят на изискванията за определената категория, както и табели със заблуждаващи надписи за вида, наименованието и категорията на обекта.
Експертите на КЗП считат, че не е голям броят на констатираните нарушения спрямо броя на извършените проверки. Те обясняват тези резултати с факта, че Законът за туризма действа вече години наред и търговците са запознати с изискванията за упражняване на туристичеста дейност – от една страна, и регулярните целогодишни инспекции на контролния орган – от друга.
От началото на сезона съгласно програмата за контролната дейност на институцията инспекторите на КЗП са извършили 3 600 проверки в туристически обекти по българското Черноморие, като са съставили 320 акта за нарушения. За предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект са издадени 17 заповеди за временно затваряне.
Проверките на Комисията за защита на потребителите продължават, като акцент при тях ще бъде съответствието на предоставяните туристически услуги с определената категория на обектите.
Туристите могат да се обръщат с въпроси, сигнали и жалби към регионалните дирекции на контролния орган във Варна на телефон: 052/ 603 778 и в Бургас: 056/ 841 246. На разположение е и Националният телефон на потребителя: 0700 111 22.