Избрани Новини
Пътната безопасност е приоритет на ГЕРБ
01-10-2014, 17:04
Автор:VarnaUtre.bg
Още по Темата:Павлова: Можем да договорим 300 млн. лв. европейско финансиране за туристическа инфраструктура
Според Павлова трябва да се вземе решение къде да се премести пристанището с цел изграждане на интермодален терминал
Пътната безопасност е много важен приоритет в управленската програма на ГЕРБ. Гледайки статистиката, виждаме как броят на жертвите по пътищата расте. Това заяви на среща с транспортния бранш водачът на листата на ГЕРБ-Варна Лиляна Павлова.
Лиляна Павлова обясни, че част от тези мерки е продължаване на изграждането на нова транспортна инфраструктура. По думите й, в управленската програма на ГЕРБ се предвижда това да стане освен с помощта на европейските фондове, и с подкрепата на Европейската инвестиционна банка, както и с протегнатата ръка към инвеститори в този сектор. "Един от приоритетите ни е доизграждането на магистралния пръстен на България, завършвайки вече започнатите автомагистрали "Струма" и "Марица" и стартирането на "Хемус", посочи тя. Според нея друг приоритет в сектор транспорт е доизграждането на ж.п. линиите в няколко направления – София – Видин, Русе - Варна, София – Бургас, София – Септември.
Лиляна Павлова посочи още, че извън ОП "Транспорт" ще се търсят пари и по инструмента за свързаност с Европа. "Развитието на пристанище Варна е неотложна стъпка. Круизният туризъм е в подем и трябва да отворим първо кейово място", посочи бившият регионален министър. Според Павлова трябва да се вземе решение къде да се премести пристанището с цел изграждане на интермодален терминал. Той трябва да бъде свързан с ж.п. гара, автогара, да има връзка с магистралата "Хемус", както и с предприятията в Девня. "Тази тема не трябва да се политизира. И не е вярно, че служебният кабинет е спрял интермодалния терминал. Без да се знае къде ще бъде терминала, предишният кабинет отпусна 15 млн. лв. за проектиране. Не може само то до струва толкова много пари", категорична бе Павлова."Според мен пристанищата във Варна и Бургас трябва да се разглеждат като един комплекс, а не като конкурентни. Когато се прави едно пристанище, то трябва да се прави с перспектива и да бъде конкурентно на Констанца", посочи кандидатът за народен представител Пламен Манушев. Според него е необходимо развитието на варненското пристанище да се обвърже с Дунавската стратегия.Сред другите проблеми в бранша бяха откроени преминаването на ТИР-овете ни на границата с Турция, проблемът с ТИР-паркингите и издаването на разрешения за преминаване на извънгабаритните превозни средства през страната ни. "Изграждането на ТИР-паркингите, когато има природни причини за това – снегове или жеги и облекчаване на движението в събота и неделя, трябва да стане на принципа на публично-частното партньорство”, смята Павлова.Магистрала "Хемус" е топ приоритет и лично Бойко Борисов тук във Варна пое ангажимент за това, увери присъстващите бившият регионален министър. "Още следващата година можем да стартираме първите 35 км от нея – в участъка от Ябланица до разклона за Ловеч и Плевен. В края на другата година можем да сме готови за старт и на следващите 35 км – до Велико Търново. За останалите 220 км все още няма парцеларни планове, не са предприети отчуждителни процесури", разясни Павлова. Тя обясни, че магистрала "Черно море" не може да бъде включена за европейско финансиране, тъй като не е европейски коридор. "Това, което поемаме като ангажимент, е довършване на четирилентовия път Бургас - Слънчев бряг”, допълни тя.Председателят на Националния съюз на превозвачите Максим Петков декларира подкрепа на браншовата организация на ГЕРБ.