Избрани Новини
Билетите за влак няма да поскъпват
Уволняват 1500 железничари, ако намалят субсидията за БДЖ на 140 млн. лв.
Не се предвижда вдигане на цените на билетите за влак през 2015 г., каза изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров пред БНТ. Най-вероятно няма да бъдат закупени и нови влакове. Загубите на "Холдинг БДЖ" ЕАД отново растат като в момента задълженията на компанията към кредиторите са 370 млн. лв.
В прогнозния бюджет за 2015 г. е предвидена субсидия за БДЖ от 140 млн. лв., докато за тази година тя е от 180 млн. лв., т.е. има намаление от 40 млн. лв., обясни Владимиров. Той заяви, че ако БДЖ трябва да се впише в транспортна услуга в рамките на 140 млн. лв., е необходимо да има преходен период и той не може да бъде по-малък от една година.
"Намаляването на субсидията означава спиране на влакове. Спирането на влакове означава намаляване и на персонала. За да се извърши това, чисто технически са необходими поне 7 месеца, за да се проведат всички преговори със синдикатите, тъй като има колективен трудов договор, който не позволява на ръководството да прави съкращения. След което, ако има добра воля, ще бъдат изплатени 4-6 заплати на съкратените, което означава, че до края на годината няма да има икономически ефект от тази мярка", заяви шефът на БДЖ. "Ако субсидията остане 140 млн. лв. за 2015 г., трябва да бъдат спрени 140 влака и да бъдат освободени 1500 служители", заяви Владимиров.
Той изрази надежда държавата да вземе друго решение и за БДЖ да има преходен период, за да може системата да се адаптира. Дори да има преходен период обаче, отново трябва да бъдат спрени тези влакове и да бъдат освободени тези хора, за да може БДЖ да се впише в субсидията от 140 млн. лв. от 2016 г., предупреди той. Владимиров добави, че БДЖ трябва да се освободи от всички излишни активи, които носят разходи. През 2015 г. БДЖ ще започне да продава тези активи, като процесът ще продължи и през 2016 г. Собствените приходи на пътническите превози са 40-45 млн. лв. на година, което Владимиров определи като малко.