Избрани Новини
Проект свърза Пиер Карден, народна музика и "Моряците" от Варна
В рамките на кампанията тече национален конкурс за най-добър клип с фолклорни танци в модерно облекло
Проект, популяризиращ българския фолклор свърза модата с народните танци. Наречен Richmart Vintage, той има за цел да покаже на световния пазар предимствата, уникалността и ценността на родната култура и индустрия. Идеята е в световен мащаб родния фолклор да навлезе по модните подиуми, като българските народни танци да участват в представянето на колекции в модни ревюта.
Организатор на кампанията е фабрика за модни мъжки облекла, базирана в Русе. Richmart Vintage спомогне и за утвърждаването на марката "Made In Bulgaria", споделя авторът на идеята Мартин Йорданов. Целим създаване на модерни спектакли с български фолклорни танци, излизането им на нови сцени, създаване на много фолклорни танцови школи в цял свят и в същото време популяризирането на българската индустрия, обяснява той.
Българските народни мотиви в световната мода не са новост. Световноизвестните дизайнери Гучи и Джон Галиано използват мотиви от български народни носии в своите колекции. Пако Рабан има колекцията от 200 грамофонни плочи с народни песни от България. Самият Пиер Карден се прекланя пред родния ни фолклор и смята, че българската национална носия е шедьовър в модата, какъвто той не би могъл да създаде, разказва проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, който е консултант по проекта Richmart Vintage. Друг който помага като консултант е Христо Димитров - хореограф и създател на Националния фолклорен ансамбъл "Българе".
В рамките на кампанията тече национален конкурс за най-добър клип с народни танци. Всеки любителски състав или индивидуален изпълнител могат да заснемат свой фолклорен танц и да изпратят филмчето, което да бъде оценено от организаторите на конкурса. Има и условие - танцьорите трябва да са със съвременни облекла, а не в народни носии. За мъжете е задължително класическо сако или костюм (без вратовръзка, с вратовръзка или с папионка). Жените също трябва да са с модерни дрехи.
Общият награден фонд на инициативата е 10 000 лв., като всеки месец (до май) се раздават по 400 лв. за трите най-добри клипа. Още в първия месец след старта на кампанията Варна вече има представители сред наградените. Изпълнение на фолклорната любителска група "Моряците" е един от трите наградени клипа за февруари.
"Моряците" са намерили място сред отличените с шопски танц, изигран на открито в морската столица.
ВИДЕО