КАТ пак пропусна да пренасочи колите по Аспаруховия мост

Мисия Варна

18-03-2015, 23:00

Снимка:

Varnautre.bg

Автор:

Росица Пенкова

Всичко от Автора

Горящият тролей се оказа недостатъчно тежка авария

Тежко произшествие имаше днес на Аспарухов мост. Всички централни емисии го показаха сред водещите новини. Както varnautre.bg пръв съобщи, тролейбус изгоря  на път за "Аспарухово". Близо час след това десетки коли чакаха да преминат по моста в посока центъра на града. Задръстването беше до средата на кв. "Аспарухово". Но отново никой не се сети или не намери за нужно да използва специалната система за пренасочване на движението, направена точно за такива случаи.

С няколко прости операции - махане чохлите от знаците и преместване на пластмасовите мантинели, движението и в двете посоки се пренасочва в двете ленти на свободното платно. А в другото пожарна, полиция и лекарски екипи спокойно си вършат работата. Вместо това органите на реда просто спряха достъпа на колите откъм Аспарухово и магистралата и колоните от изнервени шофьори пак бяха безкрайни.

Още през октомври 2013 г. община Варна инвестира в простичка и сравнително евтина реорганизация, която трябваше да спаси хиляди водачи от висенето с часове в задръствания на Аспаруховия мост. Всяка по-сериозна катастрофа тук предизвиква запушване на платното и единствената връзка между града и кварталите на южния бряг, както и към/от Бургас остава парализирана.

Единствените варианти - еднакво неприемливи, са да се изчака отпушването на моста - понякога и по 4 часа, или да се заобиколи през Белослав и да се ползва ферибота там. Затва на две места - в двата края на моста, мантинелата беше прекъсната и заменена с леснопреместваеми пластмасови прегради. Монтирани бяха и 79 знака, които при нормален трафик са зачохлени. При авария на моста КАТ трябва да маха загражденията между платната и да открива нужните знаци - тези, покрити със зелено указват, че движението се извършва и в двете посоки в източното платно, а белите - в западното.

Инвестицията на общината е 8 хиляди лева. Но никой не я използва. Въпреки честите катастрофи на моста.

Каква е причината обяснява зам.-кметът Тодор Иванов. Веднага след монтирането на новата мантинела и знаците тогавашният областен управител Иван Великов отменя заповедта на кмета Иван Портних, който възлага на Пътна полиция дейността по пренасочване на движението. След изтичане на процедурите за обжалване е издадена нова заповед, която вече е в сила. В края на 2014-а на среща на всички заинтересовани институции са уточнени задачите на всяка от тях при произшествие на Аспаруховия мост.

Така служителите на сектор КАТ трябва да направят всичко нужно за регулиране на движението при произшествие. След като получат сигнал, те отиват на място и уведомяват фирма Елит пътна сигнализация, че трябва да махне чохлите в нужната посока и да премести пластмасовите мантинели. За целта служители на фирмата дежурят от двете страни на моста, а в почивните дни - от едната. Промяната на движението трябва да стане за няколко минути, докато служители на КАТ регулират потока от коли.

Цялото платно в някоя от посоките се затваря само при тежки произшествия. Като това днес - горящ тролейбус. Който не се оказа достатъчно сериозно за КАТ. Може би защото журналистите бяха на мястото на произшествието преди органите на реда. И за щастие един шофьор реагира адекватно и нямаше обгорени и обгазени.