Избрани Новини
Проучване: Всеки втори японец закусва с българско кисело мляко
В Япония продуктът българско кисело мляко на "Мейджи България" е по-известен като бранд от "Кока-Кола" и "Данон"
Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания "Мейджи корпорейшън”, представено на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата, съобщиха от пресцентъра на Министерство на икономиката.
От 1972 г. досега "Мейджи” произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество "Ел Би Булгарикум”. В момента в Япония продуктът българско кисело мляко на "Мейджи България" е по-известен като бранд от "Кока-Кола" и "Данон", а 57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването. Ще направим всичко възможно, за да продължи доброто сътрудничество между нашите две компании, увери на срещата министър Лукарски, който е принципал на "Ел Би Булгарикум".
Кавамура посочи, че от 2013 г. "Мейджи" произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Той сподели, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави.
Министър Лукарски го увери, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права. Кавамура посочи, че българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот.
Последният лицензионен договор на "Мейджи" с Ел Би Булгарикум" е със срок до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името "България”, срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.