Избрани Новини
Лиляна Павлова: Завършването на магистралния пръстен е приоритет
Ще се подобри движението, което пък ще доведе до икономии за бизнеса и опазване на околната среда, а така ще се облекчи и трафика по по-малките пътища
"Дългосрочната цел е да изградим магистрален пръстен във всички направления като връзки по коридорите от трансевропейската мрежа, но и като връзки на столицата с двете пристанища на Черно море – Бургас и Варна, както и с довършването на АМ "Струма" в двете направления - пристанището в Солун и река Дунав, която създава един огромен неизползван потенциал".Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на провеждащия се в столицата форум "Транспортна инфраструктура". Тя увери, че със завършването на магистралния пръстен на България, ще се подобри движението, което пък ще доведе до икономии за бизнеса и опазване на околната среда, а така ще се облекчи и трафика по по-малките пътища.
15 млрд. евро е потенциалът до 2020 г., който България има за инвестиции в икономика, благоустройство, транспортна, екологична, образователна и социална инфраструктура.
"Освен за развитието на пътната инфраструктура и провеждането на реформа във водния сектор екипът на МРРБ има сериозен ангажимент и по отношение развитието на кадастъра, защото това е една изключително важна услуга за гражданите и бизнеса", подчерта регионалният министър. По думите й обединяването на съществуващите регистри – на земеделска земя, на урбанизираните територии, е една тежка и отдавна отлагана реформа, за чието изпълнение отговорност също носи регионалното ведомство.Другият много важен транспортен проект, по който правителството работи активно е доизграждането на АМ "Хемус", стана ясно по време на форума, както и пътните участъци по направлението София – Видин, София – Калотина, АМ "Черно море", за които се търси финансиране на принципа на публично – частното партньорство или по т.нар. план "Юнкер".