Избрани Новини
Енерго Про променя сгрешените фактури на абонати във Варна
29-04-2015, 19:24
Снимка:© Varnautre.bg / Архив
Автор:Varnautre.bg
Още по Темата:След публикация на varnautre.bg от дружеството поправят срока за плащане на вторите фактури
Абонатите във Варна, които се оказаха с по две сметки за ток за период от 47-49 дни с един и същ краен срок за плащане, ще получат нови фактури. След днешната публикация на Varnautre.bg "Варненци отново с двойни фактури за ток" в редакцията заваляха десетки сигнали на хора, поставени в същата ситуация. В същото време от Енерго Про се обадиха в радакцията да обяснят, че грешката е в тяхната програма за обработка на данните. Там научили за проблема от публикацията във varnautre.bg. Още тази нощ дружеството ще промени фактурите на клиентите си и те няма да имат да плащат сметки за по 49 дни в един месец.
Оказа се, че ЕРП-то е започнало поетапна смяна на електромерите. Дружеството уведомило абонатите си, че ще получат по две фактури - една с показанията от стария електромер и друга с показанията на новия уред до стандартната дата за отчет.
Сигнализиралите редакцията варненци получили фактурите си за първия период (26 февруари-27 март) на 8 април, като посоченият срок за плащане бил 11.05.2015 г. На 23 април получили и втората фактура вече за периода 28 март-17 април, но за огромно тяхно учудване, се оказало, че срокът за плащане и на тази фактура е 11.05.2015.
Причината за това се оказва техническа грешка, допусната от Енерго Про. Втората фактура е трябвало да бъде с падежна дата 11.06.2015, но по грешка е нея фигурира 5-ти вместо 6-ти месец.
След като от публикацията разбраха за грешката, която са допуснали, от енергоразпределителното дружество започнаха да коригират вторите фактури на всички засегнати абонати във Варна, чийто брой се изяснява в момента - под 0,01% от всички 1 100 000 клиенти. Екипите, които ще нанасят корекциите, ще работят цяла нощ, за да може още утре в системата да фигурира новият срок за втората фактура. Засегнатите граждани ще получат и по пощата нови фактури за ток за периода 28 март-17 април със срок за плащане 11.06.2015 г.
Ето и официалното становище на електроразпределителната компания: Енерго Про извършва поетапна смяна на електромерите в различни райони. Стандартно, при смяната на електромер, се извършва отчет на показанията на стария измервателен уред в момента на демонтажа. За отчетеното потребление се издава фактура.
В конкретния случай с жилищните кооперации, в които са сменени електромерите през последните дни, на клиентите е издадена фактура, която, в резултат на техническа грешка, е с падеж, който съвпада с падежа на фактурата за предходния месец. В момента техническата грешка се отстранява и падежът ще бъде коригиран.