Избрани Новини
Климатът променя нормите за строеж на пътища
Пътищата са проектирани при норма на валежите от 600 л/кв. м годишно, а през последните години падат около 1000 - 1500 л/кв. м
Климатичните промени налагат ревизия на нормите за проектиране и изграждане на пътища в България. Това е становището, около което се обединиха експертите от Българския форум за транспортна инфраструктура на последното си заседание. Пътищата са проектирани при норма на валежите от 600 л/кв. м годишно, а през последните години падат около 1000 - 1500 л/кв. м, коментира проф. д-р инж. Николай Михайлов, който е председател на БФТИ и шеф на катедра "Пътища" в УАСГ. Според експертите и преподавателите е необходимо да се изработят нови правилници за проектиране на автомагистрали и пътища, както и за поддръжката и реконструкцията на вече съществуващите шосета.
"Изисква се цялостна промяна на нормативната база", призна зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков. По думите му държавата изостава с подготовката на подзаконовите актове и наредбите, които да отчетат съвременните климатични, геоложки и сеизмоложки промени.
Форумът призова и за нова стратегия за инфраструктурата у нас, която да свърже страната ни по нов начин с Европа. В тази връзка проф. Михайлов поиска изграждането на три нови моста при Никопол - Турну Мъгуреле, Силистра - Кълъраш и Русе - Гюргево като втори мост, успореден на съществуващия.