България проспа пари от НАТО

Парите

22-06-2015, 08:17

Снимка:

в-к "Труд"

Автор:

VarnaUtre.bg

Всичко от Автора

Транспортното министерство игнорира важна конференция в Литва

България не участва с официални представители на конференцията на Транспортната група на НАТО, която се проведе неотдавна в Паланга, Литва. На тази среща са се събрали експерти и официални лица от останалите 27 страни - членки на НАТО, а Литва е участвала с министър и зам.-министър на външните работи.

Това съобщи пред "Труд" капитан Данаил Папазов, който е бивш транспортен министър, а сега - граждански експерт към Транспортната група за наземен транспорт на НАТО. Той е бил и единственият българин на конференцията. Според него мероприятието е организирано съвместно от Министерството на външните работи на Литва и Северноатлантическия алианс.

"Българското Министерство на външните работи не участва в работата на тази транспортна група и най-вероятно е била отправена покана към транспортното министерство", обясни пред "Труд" говорителят на Външно Бетина Жотева. От министерството на транспорта първоначално казаха, че изобщо не знаят за такова международно събитие. После обаче от международния отдел на ведомството коментираха, че щом не са изпратили човек, значи са преценили, че там не се обсъждат въпроси, които засягат България.По време на събитието около 120 лицензирани граждански и военни експерти от 28-те страни - членки на НАТО, и 5 партньорски страни са обменили информация за логистичните предизвикателства, тяхното въздействие върху хибридните войни и мерките за колективна сигурност. Целта на конференцията е била да се даде адекватен отговор на новите заплахи за сигурността, които стават все по-предизвикателни заради технологичния напредък в областта на логистиката и инфраструктурата.На срещи от този формат се правят презентации на основните транспортни и инфраструктурни обекти - летища, пристанища, воден и сухопътен транспорт. При възникване на някаква криза, за която е необходимо да се преместват стоки и хора, ръководството на алианса трябва да знае къде и какво може да наеме. Обикновено НАТО сключва договори с лицензирани превозвачи, на които плаща. И България би могла да спечели от това.Експертите на НАТО са били информирани за транспортните мощности и транзитния потенциал на Литва. Участниците в конференцията са посетили пристанището на Клайпеда, където са се запознали с развитието на основните терминали и капацитата на порта, разположен на източното крайбрежие на Балтийско море.