Избрани Новини
Аспарухов мост няма да расте, но ще има велоалея и мрежа
19-09-2015, 13:26
Снимка:Varnautre.bg
Автор:Varnautre.bg
Още по Темата:Съоръжение срещу самоубийци включва архитектурният проект за реконструкцията
Височината на Аспарухов мост няма да бъде променяна, но за сметка на това колоните ще бъдат подсилени, ще има велоалея и мрежа, която да предотвратява опити за самоубийства. Това обяви председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров (вляво на снимката), който инспектира съоръжението заедно с регионалния министър Лиляна Павлова, министъра на спорта Красен Кралев, областния управител Стоян Пасев и кмета на града Иван Портних.
Идеите предвиждаха увеличаване на височината с около 10 метра с цел влизане най-големите контейнеровози в езерото, но на този етап няма как да бъдат реализирани. "Ремонтът на съоръжението ще започне още от подстъпите, които осигуряват връзката на тежкотоварните превози от вътрешността на страната към пристанището. Направихме срещи с неправителствени организации, с архитекти, тъй като търсехме проект, който освен конструктивни подобрения, да гарантира и облик, който ще запази имиджа на моста като емблема за Варна", заяви инж. Лазаров.
Освен планирания ремонт ще се изгради и велоалея. По настояване на кмета Иван Портних в архитектурния проект е залегнало и изграждането на мрежа срещу самоубийците. Все още не ясно как ще изглежда предпазното съоръжение, но със сигурност ще го има, увери Лазаров.
Той подчерта, че най-сериозните проблеми на моста произтичат от това, че не е осигурена най-тежката степен за сеизмичност, тъй като при изграждането му изискванията не са били толкова големи. "Реално в този мост арматурното желязо е само гладко, не е оребрено, тоест няма закотвящ ефект, при все че дебелината е спазена", обясни шефът на АПИ.
Очаква се небходимото финансиране за ремонта да бъде осигурено от държавата. Стойността на проекта е около 35 млн. лева, като тази сума не включва озеленяване, осветление и велоалеята. Ремонтът ще започне следващата година, като ще се извършва поетапно, зада не се затруднява трафикът. Според чуждестранни консултанти, извършвали подобни подобрения, ремонтът може да се реализира и без мостът да се затваря напълно.