Избрани Новини
Все още без официални оферти за кредит на "Градски транспорт"
21-10-2015, 14:44
Снимка:Varnautre.bg/архив
Автор:Милена Стефанова
Още по Темата:"Градски транспорт" тегли 5 млн. лева кредит
Варненци по-информирани по проекта Интегриран градски транспорт
Кондуктори и водачи от превозвача се обучават за работа с валидиращи устройства
Все още няма подадени документи за участие в обществената поръчка за отпускане на кредит от 5 млн. лева на общинската фирма "Градски транспорт", научи Varnautre.bg. Дружеството обяви нова процедура, след като при първата оферта подаде само една банка, която обаче не отговаряше на условията. Сега има запитвания от 3-4 кредитни институции, посочи Максим Тодоров от Борда на директорите на общинския превозвач, според когото документи най-вероятно ще бъдат подадени в края на обявения срок, който изтича след две седмици. Ако и този път поръчката приключи без успех, възможният вариант е да се договори разсрочено плащане на задълженията, стана ясно от думите на Тодоров.
Последните справки сочат, че общият размер на дълговете е редуциран от 5,6 млн. лева, колкото беше в края на юли тази година, на 4,8 млн. лв. Намалението се дължи основно на свиването на разходите най-вече заради спада в цената на горивата.
Вече е започнало обучение на служителите на "Градски транспорт" за работа с новите валидиращи устройства за продажба на билети, които трябва да влязат в употреба с реализацията на проекта за интегриран градски транспорт. От транспортната фирма са категорични, че промяната няма да наложи съкращения на кондуктори. Всички те ще бъдат преназначени и ще влязат в ролята на контрольори. В "Градски транспорт" се очаква да бъдат назначени и работещите в "Транстриумф", след като общинският превозвач вземе на 100% линиите – също условие по проекта за интегриран транспорт, за което вече има решение на местния парламент.
В обученията са включени над 550 служители, от които около 300 шофьори. Обучението на последнте се налага, тъй като при тях също ще има валидиращи устройства за продажба на билети. Проектът предвижда освен по спирките (общо 84 автомата), по четири валидиращи устройства да има и в автобусите. Водачите ще могат да продават билети докато са спрели на спирките, в случай че възникне повреда и някое от останалите устройства спре да функционира.
Самите билети ще важат за определен период и с тях ще може да се сменят превозни средства, така че да се стигне от една точка до друга. Контролната функция на настоящите кондуктори ще се изразява в това да проверяват дали билетите се ползват в съответния времеви период, както и дали ползвателите на карти с отстъпки ги ползват правомерно.