Избрани Новини
Тесните велоалеи – заради градоустройствените дадености
Трасетата ще бъдат окончателно завършени до края на седмицата
Велоалеите, които се изграждат във Варна, са съобразени с градоустройствените дадености. Тяхното проектиране е трябвало да бъде предвидено в устройствените планове още през 2008 – 2009 година. Това заяви пред медиите проектантът на велотрасетата Тодор Тодоров, който е разработил и проекта за веломаршрути и в Бургас.
Той посочи, че са правени проектни предложения, свързани с промени на регулационни планове, но са били отхвърляни. Същевременно не е било възможно алеите за колоездачи да бъдат изградени на пътните платна заради действаща наредба, стана ясно от думите на проектанта.
При все това трасетата в морската столица, които ще бъдат окончателно завършени до края на седмицата, отговарят на изискванията. Нормативът за двупосочна алея е тя да е с широчина 2 метра, а за еднопосочна – с широчина 1 метър, в която влизат и двете крайни ивици от по 25 см. Така излиза, че асфалтът между тях е 50 см.
Според Тодоров използването на велоалеите от пешеходци е неизбежно. Те, както и колоездачите трябва да се учат на съвместно съжителство, заключи специалистът.