Избрани Новини
Ръстът на германските туристи за България зависи от осигуряването на полети
Някои плажове по Българското Черноморие може да останат без германци и през лятото на 2024 г.
Ръстът на германските туристи за летния сезон на 2024 г. зависи от осигуряването на самолети и полети до Българското Черноморие. Това заяви за TravelNews Венцислав Танчев, управител на "Сън турс", който представлява германския туроператор Alltours. „За предстоящия летен сезон се забелязва интерес към България, но няма достатъчно свободни самолетни седалки“, коментира той. Броят им е с 30% по-малко спрямо миналата година. Ако в следващите седмици не се осигурят чартъри, вероятно ще се отиде на спад на германските туристи в сравнение с 2023 г., смята той.
Проблемът е, че в сферата на морския туризъм липсва национална чартърна авиокомпания, като Танчев разкритикува липсата на ангажимент на държавата към туристическия отрасъл в тази сфера. Краткият сезон в България не е интересен за авиопревозвачите. Според него трябва да се стимулират чартърни превозвачи да летят в т. нар. крила на сезона (май, юни, септември и октомври), което не може да се случи без държавна подкрепа.
Германските туроператори вече виждат интерес от страна на държавата да рекламира българския туризъм и по този начин може да осигурят допълнителен капацитет самолети за Черноморието ни. Танчев похвали министъра на туризма Зарица Динкова за реализираните проекти за реклама чрез черноморските общини, което е забелязано от концерните и те отбелязват първите положителни стъпки в България.
България е единствената европейска дестинация, която през миналата година не успя да достигне предпандемичните нива на германския пазар. Засега остава неуспешен опитът да догоним нашите конкуренти като растеж. Основната причина е войната в Украйна, която има съществено отражение в морския туризъм. Германия беше най-големият пазар за летния ни туризъм с над 800 000 туристи в най-добрите години преди 2019 г.
Държавата излъга на няколко пъти през изминалите 3 години големите европейски туроператори, обещавайки им средства за реклама и държавна помощ от 35 евро на седалка за доведен турист. Средствата за рекламата от 5 млн. лв. бяха обещани пред ръководствата на големите туроператори от бившия министър на туризма в двете служебни правителства Илин Димитров през миналата година. Илин Димитров предвиждаше да обяви обществена поръчка за дейността, но такава не беше пусната до края на мандата му.
Големите европейски туроператори бяха излъгани преди това и от бившия министър на туризма Христо Проданов (БСП). Той ги отряза от държавната помощ от 35 евро на седалка за доведен турист в България за летния сезон 2021 година. С подобно поведение обрече големите туроператори да получат една нула за това, че са продавали България. Още повече, че бяха заложили тези 35 евро в своите програми и самолети, за да продават на по-конкурентни цени страната ни по време на пандемията.