Избрани Новини
Павел Христов: Надявам се изборите да подействат отрезвяващо на политиците
Нашите очаквания са за по-добър резултат, но това ще го покаже кампанията и гласуването, каза още варненският депутат от ГЕРБ-СДС.
Историята между ГЕРБ и президента, в последните години, твърдо сочи, че няма как да има тясно партиен кабинет на ГЕРБ. Вярната логика е служебният кабинет да е от специалисти, а не от тясно партийни представители. Освен това функциите и ролята на един служебен кабинет са ясно лимитиране и насочени към провеждането на честни и прозрачни избори. Това коментира в предаването "Позиция" на Радио Варна депутатът от ГЕРБ-СДС от Варна Павел Христов. Смятам, че г-н Главчев е изключителен професионалист, поставя интересите на държавата пред собствените или партийните и съм уверен в неговите качества. Но, това е моята лична преценка, не ангажирам с нея партийна позиция. Най-добре президентската институция да коментира, доколкото знам днес ще има и среща, на която ще се обсъжда кабинет и след това ще знаем всички детайли.
Нашият преговорен екип положи огромни усилия, подкрепян от председателя на партията и от парламентарната група да преодолеят всички неясноти по Споразумението за продължаване на съвместното управление. Но, за съжаление отсрещната страна някак не желаеше да чуе аргументи, не желаеше да приеме под никаква форма разумни предложения. Единственото, което се очакваше е ГЕРБ да правят отстъпки и компромиси. Нещо, което до последната минута нашият преговорен екип, правеше. Но, това все беше недостатъчно и в един момент натискът започна да става прекалено голям, неоправдан. Съмненията, че всъщност борбата за власт, а не за нормално управление започна да става кристално ясно, тска по естествен път преговорите приключиха.
В крайна сметка ние сме най-голямата политическа сила в НС, хората са посочили ясно кой трябва да е лидерът в процеса по сформиране на политиките в управлението. Така че, най-разумното нещо е въртележката с изборите да мине отново и българските граждани да посочат кой трябва да е първи участник, втори, трети и т.н. в управлението. И процесът на преговори да продължи, разбира се. Защото тези преговори не са изцяло пропиляно време. Има база, от която да се тръгне, така че диалогът ни и след изборите може да продължи на база политики.
Надявам се изборите да действат отрезвяващо. Нашите очаквания са за по-добър резултат, но това ще го покаже кампанията и гласуването.
Два парламента няма как да имаме. Ясно е казано, че този Парламент спира да функционира в момента, в който новият бъде съставен. Нека юристите да кажат повече подробности, но при всички случаи няма да има ситуация, в която два Парламента да се застъпват и да работят заедно в един и същи Парламент. Клетвата е отправната точка, от която народният представеител може да участва и да взема решения. Ако допуснем, че от датата на изборите до датата на клетвата минат 10-15 дни, това е време, в което може да се наложи НС да взема някакви решения, народен представител, който не е положил клетва не може да участва. Така че, логично периода, в който приключва старият и започва новият, да е именно момента в който депутатите получат своите правомощия. Няма как да се получи депутатите, които участва в стария и в новия Парламент да получат две заплати. Според мен няма как да се получи подобна хипотезри и да се стигне до нея ще е за някакви часове между акта на полага не на клетва и фактическото разпускане. Но, това е много крайна хипотеза, която не допускам, че ще види изобщо реализация.