Избрани Новини
Варна остана без средства за поддръжка на машините в градския транспорт
Търси се решение на проблема, заявиха от общинската администрация.
Варна е останала без средства за поддръжка на техниката в градския транспорт, свързана с машините в автобусите. Това съобщи заместник-кметът по финансите Христо Рафаилов в интервю за Радио Варна.
Машините често блокират, а това буди недоволството на варненци не от днес. Работоспособността на системата е затруднена, а с всеки изминал ден проблемът се задълбочава. Счупени валидатори и машини, които не могат да изпълнят функцията си. Докога, попитаха по време на последната приемна на Рафаилов граждани.
"Това е унаследен проблем от предходната администрация. Ресурсите по договора, който ТАСРУД е сключил като фирма изпълнител за поддръжка на системата, е бил със заделен ресурс, който е трябвало да стигне за три години. По незнайни причини по средата на договора (юни 2023 г.) ресурсът е изцяло изчерпан и за следващата година напред", поясни Рафаилов.
По думите му в момента в частта, която касае поддръжката на техниката, няма нито един лев за поддържане на работоспособността на машините. Това, което трябва да се направи в спешен порядък, обяснява Рафаилов, е да се търсят начини да се излезе от създалата се ситуация. "Активно се работи с фирмата изпълнител и се търсят начини за справяне с проблема. Ние в момента сме в ролята на пожарникари, които търсят начин да преодолеят проблема", каза още Рафаилов, като допълни: "Трябва да се изпълнят договорите и задълженията, поети от старата администрация".
Повечето от въпросите, поставени от гражданите по време на последната приемна на Христо Рафаилов, бяха свързани с линии на градския транспорт, които са с променен маршрут заради продължителните ремонти във Варна. Един от най-наболелите проблеми е този, свързан с линия 23, която не обслужва "Прилеп". "Варненци вече 20-и месец са заложници на тази улица. Изходът е фирмите, поели ангажимент отново при старата администрация, да си свършат работата. Някои строителни работи се правят по три-четири пъти. Автобусът не се движи по улица "Прилеп", защото Общината трябва да бъде абсолютно в нормите на закона, който гласи, че когато един път е затворен и няма разрешение за експлоатация, по него няма как да се движи градският транспорт", каза Христо Рафаилов. Обходните маршрути не могат да компенсират петте спирки по улицата, категоричен е Рафаилов.
Проблемът с линия 30, която обслужва Добрева чешма 4, също беше обсъден по време на приемната на заместник-кмета. "След въведения обходен маршрут на номер 23 той изцяло дублира курса на 30. Затова 23 в момента обслужва същите спирки. Гражданите там могат да ползват номер 23 вместо 30", каза още той.