Избрани Новини
Шефът на Албена чака добър туристически сезон
По думите на Красимир Станев всичко отново ще зависи от геополитическата обстановка.
Сезонът се очертава добре, ранните записвания вървят с 5-10 процента ръст. Много зависят от войната в Украйна. Ако вземе посока на затишие, ще бъде още по-добре, но това, което е направено през цялото година, е достатъчно, за да ни даде добри основания за очакваме добър сезон – и като реклама, и като подготовка на базата – това коментира пред журналисти изпълнителният директор на „Албена“ АД Красимир Станев, съобщи Радио Варна. Според информацията, с която разполага, колегите му по Черноморието също са се подготвили за добър сезон.
По отношение на рекламата на Черноморието, която беше предприета от министерство на туризма заедно с общините и туроператори, той посочи, че вече се вижда резултатът от един ръст, който обаче тепърва ще следва. Има ръст сред британския и немския пазар, допълни бившият министър на туризма Зарица Динкова, която се надява да продължи приемствеността в управлението на туризма.На авиопразника в Балчик, на който беше демонстрирано свободното преминаване на границата между Румъния и България по въздух, тя отбеляза, че това е голямо предимство – вместо три полета (Констанца, Варна и Балчик), гостите със самолети да пристигат у нас само с едно кацане.
Този тип туризъм тепърва ще се развива у нас, подчерта Красимир Станев, че в Европа има над 85 хиляди малки самолета, като най-много са те в Германия.
Изпълнителният директор на „Албена“ АД съобщи още, че е даден е старт на инвестиционната програма, наесен тя започва с хотелите „Арабела бийч“ и „Боряна“, ще продължи през есента 2025 или 2026 година с хотел „Добруджа“.
Новият сезон вече започна, допълва картината мениджърът на "Албена тур" Красимира Стоянова. В курорта до Балчик вече са проведени няколко турнира –по карате, футболен, а след седмица започват да пристигат над 2000 души април от 28 държави за участие в традиционния фестивал по салса, който повече от година се провежда в Албена.
Започват и инфотуровете с агенти, които да се запознаят с готовността на базата и новите продукти. В понеделник пристигат първите 14 агенции от Германия.„Част от тях са по програмата за реклама съвместно с общините. Надяваме са на немски и скандинавски пазар да продължим рекламата, която сме започнали, чрез нея нашите партньори откриват един нов продукт, една нова дестинация, с нови преживявания вече“ – отбеляза Стоянова.