Над 50% от туристите търсят слънце, море и пясък

Туризъм

07-06-2024, 14:29

Снимка:

pixabay

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Има необходимост да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона.

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма" по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър. Другите 50% от клиентите се насочват към другите форми на туризма - културен туризъм, СПА, бизнес туризма и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията.

Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.
Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи цогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.