Избрани Новини
Директорка се жалва от сегрегацията на варненско училище
Това става ясно от изпратеното от нея писмо до кмета Благомир Коцев и председателя на комисията по образование към местния парламент.
За прекратяване на порочни практики, подхранващи сегрегирането на варненски училища и предприемането на мерки в тази насока настоява директорката на СУ „Любен Каравелов“ Димитринка Георгиева. Това става ясно от изпратеното от нея писмо до кмета Благомир Коцев и председателя на комисията по образование към местния парламент. Темата предстои да бъде повдигната на заседание на комисията на 26 юли, съобщава Moreto.net.
От школото изказват убеденост, че в район „Аспарухово“ може да се осъществи политика на десегрегация и равномерно разпределение на децата от ромската махала в трите училища в квартала.
От училищното ръководство считат, че е крайно време да се прекратят нерегламентираните практики при осъществяване на процеса на класиране и записване на децата в първи клас и да не се допускат нарушения на законовите и нормативни разпоредби.
Георгиева изразява несъгласие със следваната от общината политика на утвърждаване и разрешаване на брой ученици в паралелка за първи клас и класиране на деца от район, различен от прилежащия към съответното училище.
През изминалата година в училището са обучавани 334 ученици. За около 78 % от тях майчиният език не е български. По-голямата част са от ромската махала в квартала.
Тя пита защо се разрешава допълнителен прием и то на деца, които не са прилежащия район на училището при положение, че има свободни места в СУ „Любен Каравелов“.
Изтъква, че полагат целенасочени усилия за десегрегиране на училището, но без помощта на местната власт и осъществяване на целенасочена политика за адекватна интеграция, не могат да променят процеса на сегрегиране и социална изолация на децата от ромската махала.
Ежегодно към училището се насочват деца от социално уязвими групи, занемарени и неглижирани от своите родители, деца, които не говорят български език, без оглед на адресната им регистрация. По думите на директорката се оказва натиск за записване на тези деца.
Няма нито едно отпаднало дете. Ежегодно около 15 ученици от уязвими групи завършват 12 клас и средно образование като по този начин успешно се реализират на пазара на труда. По 2-3 ежегодно продължават и в университет.