Избрани Новини
Дискусия за образованието в област Варна събра учители и бизнес
Тя беше организирана от фондация „Заедно в час”.
Дискусията на тема “Образованието като двигател за развитието на Варна”, организирана от фондация “Заедно в час” с подкрепата на предприемаческата общност Vanapreneurs и Varna news, събра над 50 представители на бизнеса, неправителствения сектор, директори и учители от област Варна.
Сред участниците бяха ректорът на Икономическия университет - Варна, проф. д-р Евгени Станимиров, представители на ИКТ клъстер Варна и British Bulgarian Chamber of Commerce (BBCC), “Карин дом”, JCI, “Образователна общност Варна”, Университет за гимназисти, собственици на школи по чужди езици и други заинтересовани от образованието и бъдещето на Варна и страната.
“С тази среща искаме да покажем, че местните компании и образователни институции могат да работят заедно за развитието на човешкия потенциал и устойчивата икономика на региона”, сподели Петър Пройков, старши специалист “Развитие и фондонабиране” в “Заедно в час”.
В първия панел “Предизвикателствата и възможностите в съвременното образование” своя опит споделиха Ферхан Хасан – директор на ОбУ „Христо Ботев“, с. Цонево, Албена Свещарова – заместник-директор на Професионална гимназия по текстил и моден дизайн, Варна, Жечка Георгиева – директор на Варненска търговска гимназия „Георги С. Раковски“ и Петя Данева – директор на ОУ „Д-р Петър Берон“, с. Приселци.
“Какво по-хубаво от това да направим така, че децата да са уверени в това, че могат смело да мечтаят и да бъдат следващите, които ще надградят и направят така, че регионът ни да бъде в истинския смисъл Морска столица!”, заяви Ферхан Хасан.
Жечка Георгиева допълни, че за нея най-важно е децата да се чувстват добре в училище. “Чувстват ли се добре, това означава, че ще си свършим работата - добро образование и личности, които ще са доволни от живота и от себе си. Не направим ли така, че да са добре децата, не мога да си представя училището на бъдещето”, обобщи тя. Петя Данева допълни, че учителите трябва да са пример за развиване на умения като критично мислене, работа в екип, самостоятелност и отговорност, а Албена Свещарова сподели, че професионалните гимназии трябва да развиват талантите на учениците и тези таланти да се превърнат в кариера.
Участниците в панела единодушно споделиха, че искат техните ученици да мечтаят смело и да са уверени в себе си, да гледат на училището като на желано място, което предлага смислени преживявания и да виждат учителите като хора, които ги е грижа и ги мотивират.
“Ние в “Заедно в час” споделяме едно разбиране, че училището трябва да те екипира с уменията и нагласите, които ще ти позволят да поемеш живота си в ръце. Училището не е само, за да ти помогне да си намериш работа възможно най-бързо, ами да ти помогне да бъдеш по възможност един способен, мотивиран служител, може би да станеш отговорен мениджър, вкъщи да бъдеш един осъзнат родител, който откликва на нуждите на децата си, в обществото да бъдеш информиран избирател, да бъдеш деен гражданин, да можеш да си приятен, сговорчив съсед и съкооператор”, заяви Траян Траянов, изпълнителен директор на фондация “Заедно в час”.
По време на втория панел “Ролята на бизнеса в развитието на образованието и региона” своите позиции представиха Димитър Димитров, основател на онлайн магазина за IT техника “Ardes”, предприемачите Галин Стефанов от Varnapreneurs и Теодосий Теодосиев, основател на DevLabs и Kinetik Automotive. Те се обединиха около значението на ролевите модели за учениците.
“Всички заедно сме отговорни за ситуацията, в която е българското образование и всички заедно можем да излезем от нея. Това, което се опитвам да направя, е да дам пример на бизнес общността, че нещата зависят от нас и колкото по-активно действаме в тази посока, толкова по-бързо можем да променим нещата”, заяви Димитър Димитров.
Той разказа, че с предприемачи от Варна клъстера са създали сдружение “Сподели и вдъхнови”, чиято основна роля е да влиза в час и да изнася мотивационни лекции. Досега сдружението е организирало над 150 лекции в 30 училища пред близо 6 хиляди ученици.
“Нека всеки, който има желание да се върне в училището си, да изнесе една лекция. Учениците се свързват най-добре с хора, които са завършили тяхното училище”, призова и Галин Стефанов. Теодосий Теодосиев също подчерта нуждата от практически насочени колаборации между бизнеса, университетите и училища.
Топ Новини