Продават фериботите „Героите на Севастопол" и „Героите на Одеса"

Парите

05-06-2025, 16:07

Снимка:

marinetraffic

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

От БМКЦ търсят нов собственик и за хидробуса „Атанас Димитров".

Съдействие да се ускорят процедурите за продажба на фериботите "Героите на Севастопол" и "Героите на Одеса" и хидробуса "Атанас Димитров" ще търси от държавата собственикът им "Български морски квалификационен център", за да бъдат намалени разходите на държавната фирма. Това каза управителят на БМКЦ Денчо Добрев в предаването на Радио Варна "Море и бряг", който встъпва в нов 3-годишен мандат след спечелен конкурс. Сред управленските му приоритети е увеличаване на приходите и редуциране на разходите. 

По думите му вече не могат поддържат плавателните съдове, тъй като това излиза скъпо. Надеждите му са, че новият им собственик ще може да извърши ремонт, за да могат да бъдат използвани.

Той посочи, че за "Героите на Одеса" решение за приватизация е взето от Народното събрание още през 2019 година, има обявени търгове, но все още няма желаещи да го купят. Търг за хидробуса е обявен през 2020 година, но Добрев се опасява, че той ще има друга участ - предаване за скрап, тъй като не отговаря на изискванията за превоз на хора с увреждания. 

Добрев посочи, че в БМКЦ ще продължава да се набляга на практическата насоченост за обучение на морски кадри. За миналата година 3300 души са преминали обучение през центъра. 30% са корпоративните клиенти, а 15% - чужденците.

Българският морски квалификационен център  разполага с уникална система за гасене на пожари в контейнер с т. нар. "Хидропен", припомни управителят му, като каза, че обучения е извършват и по това направление.

Според него възможностите за квалификации са полезни за професионалната реализация. По негови данни обаче морските кадри намаляват в световен мащаб. У нас от 2015 до 2021 са намалели с 11 000, посочи той.

Баркентината "Калиакра" вече е на Морска гара и ще бъде използван за практика от морските училища и университети, каза Добрев. Той припомни, че ветроходният кораб премина класов ремонт миналата година.

Според него такса от 5 лв. за практикант не е висока и тя е за покриване на режийни разходи.