Иван Портних: 7 фейка на Коцев от Промяната за Варна, които опровергах по bTV

Новините

11-10-2023, 16:51

Снимка:

Фейсбук/Иван Портних

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Из Фейсбук профила на Иван Портних:

1️⃣ Коцев не е приватизирал „Хоризонт“
❗️Истината: „Хоризонт“ е приватизиран от неговия съдружник за жълти стотинки. След няколко месеца прехвърлил заведението „Хоризонт“ в общата им фирма. Информацията е достъпна в Търговския регистър.
2️⃣ Коцев бил защитник на зелените площи ?
❗️Истината: Коцев е с паркинги и заведение в сърцето на Морската градина, заграбил 2 дка поляни, на които е опънал шатри! Той е защитник на колите в парка и атакува всяка моя заповед за спирането им. На паркинга до Зоологическата градина край „Хоризонт“ преди няколко години кола блъсна и уби дете. Затова номинацията на Коцев е подигравка с активистите на ППДБ, със Стела Николова, които изградиха политическите си кариери върху „защитата“ на Морската градина
3️⃣ Тръбопроводът във Варненското езеро замърсява водите.
❗️Истината: Няма замърсяване! Съоръжението е свързано с Пречиствателна станция Варна и прехвърля отпадните води от помпената станция в Аспарухово. Този проект е изпълнен по времето на Тройната коалиция, но тръбата не е била вкопана под дъното, както е било по проект. Това е създало предпоставки за аварията преди няколко години. В момента тръбопроводът е ремонтиран, но отново не е вкопан под дъното, защото държавата не осигурява средства. Тоест- има потенциална опасност за нов инцидент. От две години поставяме този тревожен въпроса пред правителствата на Промените, защото е нужна целева финансова помощ от държавата. Никой не направи нищо! Извършили сме геоложки проучвания, направени са пазарни консултации, очакваме държавна подкрепа.
4️⃣ Ремонтите на улиците са предизборни
❗️Истината: Осакатения бюджет от Промяната ги спря преди 2 години.
Варна днес е разкопана, защото две години беше закопана от Промените! Не бяха отворени европейските програми, нито стотинка не влезе в града от държавния бюджет, нито от Плана за възстановяване. Като бивш областен управител Благомир Коцев осакати бюджета на града, като го прати в съда. Бяхме готови да започнем с обновяването на улиците още през 2021 година. Доказват го решенията на Общинския съвет, които са публични! Но Промените спряха всичко, включително и мащабния проект на ВиК за изграждане на водопроводи и канализации, който стартира едва преди няколко месеца. Днес ние влизаме в улиците, след като ВиК приключат работа.
5️⃣ Варна е платила милиони за Дупката
❗️Истината: Варна не е платила нито една стотинка от бюджета си за Дупката. Тя се появява по времето на соца, когато са били взривени няколко красиви стари къщи, за да се строи ЦУМ. През 90-те години Дупката е била заградена от бараки, наемите от които са отивали в черните каси на партиите на Иван Костов и на Борислав Гуцанов. И е нагло днес активисти на тези партии да се бият в гърдите, че защитават обществения интерес. Днес бараки около Дупката няма, за разлика от Златни пясъци, но грозната яма стои в центъра на града. За да решим този проблем, преди години ни помогна държавата, като ни предостави акции. Така Община Варна, без да е платила нито една стотинка, придоби акциите в дружеството, което управлява Дупката. Вече е проведено обществено допитване до гражданите, които поискаха там да има нов културен център. Ще обявим международен конкурс за сградата.
6️⃣ Нямало прозрачност при обществените поръчки
❗️Истината: Цялата информация е достъпна в сайта на Община Варна. Въпрос на елементарна грамотност е да се открие. Новият сайт бе създаден в партньорство с Програма „Достъп до информация“, следвайки изискванията за достъпност и прозрачност. Общината предлага над 115 електронни услуги за граждани, които също са начин за по-бърза и коректна комуникация.
7️⃣ Доставили сме нови електробуси без зарядни станции
❗️Истината: Обявихме една обществена поръчка с две позиции - за нови електробуси и нови зарядни станции. Имаше забавяне в доставката, тъй като имаше обжалвания на едната позиция. В момента зарядните станции са монтирани и поетапно се въвеждат в експлоатация. Поетапно се пускат и новите електробуси, в момента върви прехвърлянето на билетната система от старите автобуси.