Избрани Новини
Meta спира политическите реклами в ЕС от октомври
Решението не засяга публикуването на политическо съдържание от страна на потребители или политици.
Американският технологичен гигант Meta (собственик на Facebook и Instagram) обяви, че от октомври ще прекрати разпространението на политически, изборни и свързани със социални въпроси реклами в Европейския съюз. Решението идва в отговор на новите регулации на ЕС за прозрачност при политическата реклама, които влизат в сила същия месец.
Новият европейски регламент има за цел да ограничи разпространението на дезинформация и да противодейства на външна намеса в изборния процес. Според правилата, онлайн платформите трябва ясно да посочват дали дадена реклама е финансирана от политически субект, както и дали за нейното таргетиране е използвана лична информация на потребителите.
В официалното си изявление Meta определя регулацията като прекалено обременяваща за рекламодатели и платформи. Компанията твърди, че новите изисквания „създават непосилно ниво на сложност и правна несигурност“. Вместо да се опита да спази правилата, Meta избира да премахне този тип съдържание изцяло от своите платформи в ЕС и в други европейски територии, включително Обединеното кралство.
Решението не засяга публикуването на политическо съдържание от страна на потребители или политици – те все още ще могат да споделят политически позиции, но няма да могат да плащат на Meta, за да засилват разпространението им чрез реклама.