Мамят ни с дължината на тоалетната хартия

Новините

29-01-2010, 13:11

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

От 3 до 50% е по-малък броят на късовете в една ролка тоалетна хартия от обявените на опаковката.

Това е установило проучване сред 19 марки трипластови и двупластови тоалетни хартии. 10 от производителите са предоставили добра информация на потребителите - брой късове и дължина на ролката, 4 - частична и 5 - никаква. Информацията не е задължителна за отбелязване според закона, но полезна за купувачите. Това съобщи изпълнителният директор на Асоциацията на активните потребители Богомил Николов, цитиран от Дарик радио. По думите му се оказва, че 70% от опаковките на изследваните тоалетни хартии ни подвеждат с етикетите си.


Разминаването в реалната дължина на ролката и отпечатаната информация на етикета е от 3 до 34 %. Едва в два случая от тестваните ролки има навита 22% повече хартия. Най-скъпата трипластова хартия струва 2,99 лева, а двупластовите - от 0,89 ст. до 2,80 лева. Разликите в цените за метър обаче са по-фрапиращи - при най-скъпите метър тоалетна хартия струва близо 6 ст., а при най-евтините - 1 ст.


Целта на организацията е да тестват още продукти и услуги, които се предлагат на пазара, за да може информацията да се предоставя на потребителите и те да бъдат защитени от измами. Следват проучвания на GSM апарати, GPS-и, интернет доставчици, кабелни оператори, банки, детски столчета за кола и други.


Офисът на Асоциацията на активните потребители работи 2 часа - от 17 до 19 часа всеки четвъртък. На тел. 02 622-841 потребителите могат да търсят съдействие по различни проблеми.


Организацията разполага с адвокати и експерти в сферата на хотелиерството и здравеопазването.