Избрани Новини
Стандарт: Следим джетовете по море и суша
84 корабчета за атракции са регистрирани в началото на туристическия сезон.
Миналата година те са били 147. Това съобщава в интервю за "Стандарт" министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. "Продължава регистрацията на джетовете. За съжаление по стара традиция всички чакат последния момент, за да свършат това, което им е задължение по закон. Регистрирането на джетовете става в Морска администрация. Процедурата е проста, не отнема време. Започна и контролът как се спазват правилата. 8 катера патрулират ежедневно по цялото крайбрежие и следят за проблеми и за нарушения. Наредбата изисква джетовете да не карат по-близо от 200 метра от брега и по главите на къпещите се в морето. Има правила и нормативи за влизане и излизане от охраняемите плажове в морето. Забранени са водни колела и джетове на неохраняемите и на плажове с дължина, по-малка от 300 метра. Забранено е деца без придружител да се качват на джет. Всичко това трябва да се спазва и да има ред по плажовете. Освен катерите, които наблюдават от морето, инспектори на морската администрация ще инспектират по брега. Гражданите също могат да сигнализират за нарушения на телефон 112. Сигналът директно се препраща в Морска администрация и Гранична полиция, които са контролните органи. Нарушителите могат да бъдат засечени и санкционирани веднага", обяснява министърът. На въпрос за кодекса за търговското корабоплаване той обяснява, че "през последните 2-3 години българската флотилия е намаляла наполовина. За да преодолеем негативната тенденция, още миналата година променихме текстове в данъчните закони, които са бреме за българските корабособственици. В резултат 4 кораба се върнаха под български флаг. Очаквам с промените в Кодекса за търговско корабоплаване, който също не отговаряше на икономическата реалност, да продължи завръщането на кораби в българската флотилия. Действащата нормативна уредба е остаряла и нефункционална. Банките избягват да кредитират построяването на нови кораби. Или ако решат да отпуснат кредит, изискват корабът да бъде регистриран под флаг на държава, в която техните вземания са гарантирани. Измененията в кодекса уреждат по-детайлната уредба за ипотеката върху кораб и кораб в строеж, включително и чрез засилване на правата на кредиторите. Опростява се режимът на регистрация на корабите (чрез замяна на актовете за националност и позволителното за плаване със свидетелство за регистрация). Опростява се наемането на чужди граждани за работа на борда на български кораби за компенсиране на недостига на качествени морски кадри".
Топ Новини