Избрани Новини
"Монитор": €5 млрд. даваме за магистрали до 2020 г.
5 млрд. евро ще струват на България седемте магистрали и седем четирилентови скоростни пътя, които са заложени в стратегията за развитие на пътния сектор у нас, разработена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Това съобщи вчера строителният министър Росен Плевнелиев, пише "Монитор". Аутобаните са важни както за вътрешния транспортен трафик, така и за отпушването на европейските транспортни коридори добави той.
Освен пътищата до края на десетилетието България трябва да има изградени още два моста на река Дунав и тунел под прохода Шипка.
Всяко евро, изхарчено за строеж на магистрала или скоростен модерен път, връща инвестиции за 2,5 евро, каза още строителният министър. В нашия случай възвращаемостта е още по-висока, защото 80% от парите ще дойдат като субсидия от Евросъюза, добави той.
Плановете предвиждат до края на следващия планов за ЕС период да изградим аутобаните "Люлин", "Струма", "Марица", "Тракия" и "Хемус".
Връзката между магистрала "Хемус" и Дунав мост 2 ще бъде с 4-лентов скоростен път. По същия начин ще бъде осъществено свързването и между Варна и румънското пристанище Констанца, както и между Калотина и западния край на автомагистрала "Тракия".
Подобно скоростно шосе ще има и между Гюешево на границата ни с Македония и София, като отсечката ще е част от бъдещия коридор №8, който трябва да осигури връзката на нашите портове на Черно море с албанските на Адриатическо. За този програмен период до 2013 г. е предложен за проектиране участъкът София-Гюешево с тенденция да бъде осъществен през следващия.В плановете за 4-лентови скоростни пътища се включва и проектът, лансиран доскоро като магистрала "Рила" от Кюстендил през Дупница, който ще е далечен обход от юг на София и връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”.Цялото трасе от Дунав мост при Русе-Габрово и тунела под Шипка-Казанлък до прохода Маказа на гръцката граница е разделено на два проекта за четирилентови пътища, които следват очертанията на коридор №9 или път I-5. Отсечката Русе-Шумен кандидатства и за трансевропейската транспортна мрежа, в която фигурира едноименното железопътно трасе.Седмият проект за 4-лентов скоростен път от Пловдив до Асеновград е с дължина само около 20 километра, но обслужва около 800 000 души.На въпрос за зимното поддържане на пътищата строителният министър обясни, че за 7-8 от областните пътните управления текат обжалвания, но за там има резервни варианти. Единият е да се удължават сегашните договори, а другият приложен миналата година с възлагане на малки обществени поръчки, каза Плевнелиев. За това се чувствам спокоен, но се надявам и КЗК, и ВАС бързо да се произнесат по обжалванията, за да може да се подпишат договорите.