Избрани Новини
Варна най-после става гара на Шумен
След като така и не успя да стане пристанище на Шумен, Варна е на път да стане гара на родния град на Тодор Колев.
Поне такива са мераците на ръководителите на Национална компания Железопътна инфраструктура, които на 6 декември ще предложат съкращаването на варненската и бургаската жп секции. Тази неофициална засега информация споделиха днес в приеманата на депутата от ГЕРБ Свилен Крайчев директорът на варненското подразделение на НКЖИ Симеон Йорданов и синдикални лидери. Според тях в компанията се подготвя тайна реформа, но засегнатите от нея се държат в неведение.
Оказва се, че във Варна отдавна вече са закрити всички някогашни подразделения на БДЖ - локомотивното и вагонното депа, товароразтоварните дейности, фериботният комплекс... Сега на работа са около 420 служители по поддръжката на железопътната инфраструктура, от които 28 души са администрацията. Именно те са мишената на предстоящата реформа и съкращения.
"Дали барон Хирш, който е създал линията между Варна и Русе и е организирал железопътните превози в България е бил по-глупав от нас и не е съзрял възможността движението на влаковете по основни транспортни детсинации като Бургас и Варна да се контролира от разстояние. Това не може да стане и контролът ще бъде занижен, категорични бяха жепейците.
Според тях рокадите в жп участъците през 2-3 години, често взаимно изключващи се, имат една единствена цел - разнасяне на архивите от град в град и заличаване на финансови следи.