Стари, но сигурни коли искат таксиджиите

Туризъм

15-11-2010, 22:44

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

В Закона за автомобилните превози да бъде въведено изискването за стандарт Евро 3 за колите, извършващи таксиметрови превози.

Това предложи в понеделник на депутата от ГЕРБ Свилен Крайчев Васил Ценев от синдикат "Авто". Така жълтите коли ще могат да бъдат регистрирани след 30.9.2001-ва година. На практика предложението атакува сегашното ограничение новорегистрираните като таксита коли да са произведени максимум преди 5 години, което влезе в сила през 2007-ма година. Предложението на Ценев е текстът да се промени и изискванията да станат технически и екологични. Така вместо да карат макар и нови, но съмнителни откъм сигурност и екология Лади, Москвичи и Дачии, таксиджиите ще могат да возят клиенти с коли, които разполагат с въздушна възглавница, ABS - антиблокировъчна система на спирачките, и отговарят на екологичните изисквания на стандарта ЕВРО-3, който указва, че колата изхвърля в атмосферата определено количество въглероден двуокис и твърди частици.

Свилен Крайчев обеща да се запознае с идеята и да я предложи преди второто четене на закона. Той ще съдейства и отново да бъде върнат патента за таксиметровите превози, но този път приходите от него да влизат в общините и да помагат за подобряване на инфраструктурата. Според Ценев това ще извади голям процент от таксиметровите превози от дебрите на сивата икономика. "Някога варненските таксиметрови шофьори плащаха по 2 млн. лева патент на година, но тези пари отиваха в държавния бюджет", каза той.

Да се прецизират изискванията за лицензиране на товарните превози, тъй като те водят до масови измами сред собствениците на камиони, поискаха още от синдикат Авто. Според Свилен Крайчев данъчните трябва да контролират и товарителниците, за да не могат превозвачите да се измъкват от лицензиране с поставянето на табела "транспорт за собствена сметка". Той обаче остана скептичен по другите предложения на събеседника си, касаещи винетките.

Първо, Васил Ценев поиска и за леките автомобили да има 1-дневни винетки. Второ, годишната винетка да важи 12 месеца след закупуването й, а не от 1.01 до 31.12 в една календарна година, и трето,  да има различни винетки за различните тонажи, а не кола 6 тона да плаща 1300 лева като тази, която е 12 тона и съответно нанася по-тежки поражения върху пътищата.