Българин направи дизайна на новия електромобил на Рено

Животът

10-07-2011, 12:16

Снимка:

Рено

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Дизайнерът Деян Денков е заложил на асиметрична визия на колата, като от ляво и от дясно тя изглежда по различен начин.

Френската компания "Рено" ще представи на автомобилното изложение във Франкфурт през септември поредния си електромобил.

За момента той е концептуална разработка, като амбицията на французите е да направят мултифункционален автомобил поне с две лица - кола за доставки и комфортен семеен ван.

Любопитна подробност е, че шеф на екипа за външния дизайн е роденият в Ямбол Деян Денков. Той е заложил на асиметрична визия на колата, като от ляво и от дясно тя изглежда по различен начин, предаде 3e-news.ne.

"Концепцията за асиметричен дизайн е логична, когато говорим за кола с две роли. От самото начало исках да избягам от традиционните форми на автомобилите за правене на бизнес, като за целта направих модела по- емоционален, по-атрактивен и с по-динамична визия", обяснява концепцията си Деян Денков. Той добавя, че е черпил вдъхновение от товарните самолети "Еърбъс Белуга" и Антонов 224.
 
Разликата между лявата и дясната страна на "Рено Френдзи" е в стъклото на задната, плъзгаща се врата и в оцветяването. От дясно стъклото е заменено от голям екран (37 инча), на който могат да вървят рекламни надписи или да се оставят съобщения от типа на "Връщам се след 5 минути".

Това е приложението на екрана, когато колата се ползва за бизнес. В семейния вариант на автомобила на дисплея могат да вървят филми или   да се играят видеоигри.

Двойнственият характер на "Рено Френдзи" си личи и от решението задната седалка да се скрива напълно в пода. Така се отваря товарен обем от 2250 литра. Когато седалката се извади на нея комфортно могат да пътуват двама пасажери. Помислено е и за тяхното забавление, като в облегалките на предните кресла са монтирани таблети "Блекбъри плейбук".

Работното място на водача е максимално изчистено с минимум бутони, като настройките на климатизацията и аудиосистемата стават през таблета на "Блекбъри".

"Рено Френдзи" е дълго 4.09 метра, широко 1.87 м., високо 1.74 м., като междуосието е 2.69 м. Задвижването е поверено на електрически мотор с мощност 60 к.с. и 226 Нм. максимален въртящ момент.

Той е същият като на "Рено Канго" Z.E. и осигурява достигане на максимална скорост от 130 км/ч. Няма данни обаче какъв запас от ход дават литиево-йонните батерии, като не са известни и динамичните качества на тежащия 1420 кг. автомобил.

"Френдзи" е снабден с озвучителна система, която издава звук отвън, за да предупреждава пешеходците за приближаването на колата.