Избрани Новини
Япония и Китай искат виното ни
Азиатските държави имат интерес към родното бутиково производство
Япония и Китай проявяват сериозен интерес към българското вино. Пазарът на гроздови напитки в двете азиатски страни се развива все по-интензивно, а родното производство има добър имидж там. Неслучайно една от големите японски компании поиска производители на бутикови вина да представят продуктите си в Токио и пое всички разноски за това. Желаещите да представят напитките си се оказаха много, затова и икономическото министерство създаде възможност за родните производители да участват в най-голямото хранително изложение в Япония, което ще се проведе през март следващата година. В него участват изложители от близо 80 страни и освен с японски търговци, родните производители могат да завържат контакт и с други държави, коментират от бранша.
Специално отношение към нашето вино има и от Китай. Страната ни вече направи сериозен пробив на този пазар, като изнесе вино за милиони долари през 2013 г. Добрите търговски взаимоотношения продължиха и през тази година, а Китай е пазарът с най-голям ръст за българските вина. Търговци от Хонконг предложиха на родните производители да внасят техните продукти и да ги бутилират в Китай. Проблемът обаче е, че по този начин износът ни няма да е с достатъчно добра добавена стойност. Подобен проблем стои и пред износа за Индия. Освен огромните мита за внос, страната има и сериозни изисквания по отношение на етикетирането. Българските производители обаче имат една вратичка, от която могат да се възползват. Виното, което се предлага в петзвездните хотели в Индия, е освободено от мита, които за останалите продукти достигат до 300%. Тази ниша обаче вече е забелязана от френски и австралийски компании, които активно работят в посока на заемането на свободните ниши, затова родните производители трябва да побързат да се свържат с търговци в Индия. Списък с най-големите вносители на вина, както и подробности за спецификата на индийския пазар на вино, са публикувани на сайта на Изпълнителната агенция по лозата и виното.
БГ напитките са най-търсени
Българите все по-често залагат на напитки местно производство, коментират търговците. Според магазинерите клиентите най-често посягат към родните вина въпреки богатия избор от френски, италиански, австралийски и още много други вносни гроздови еликсири. Причината да предпочитат българското е, че е на по-добра цена и с много добро качество, коментират търговците. Според самите потребители пък вносното вино за 4 - 5 лв. няма нищо общо с истинската гроздова напитка, а е по-скоро есенция, вода и оцветител. Докато на цена от 4 -5 лв. може да се купи бутилка българско производство, която е с много добри качества, твърдят потребителите. Според продавачите в специализираните магазини за алкохол българите са започнали да търсят и напитки от по-висок клас, съответно и с по-висока цена. Масово купуваното вино обаче за около 7 до 9 лв. за бутилка от 700 мл. Добрата новина е, че хората все по-често си взимат вино не само по празниците, а просто, за да направят специална вечерта си, без да имат специален повод.