Избрани Новини
Енерго Про мънка пред парламента, софтуерът им бил виновен за двойните фактури
27-01-2015, 17:47
Снимка:© Varnautre.bg / Архив
Автор:Varnautre.bg
Още по Темата:Комисията за защита на потребителите с четири колективни иска срещу Енерго Про
Високите сметки за ток идват в началото на февруари
Министерството на енергетиката проверява Енерго-Про заради надути сметки на варненци
Делян Добрев попита трябва ли да се разтресе държавата, за да се задействат фирмите
Доставчиците на електричество се явиха на разпит в парламента заради сметките след празниците. Оказа се, че проблем с две сметки за ток и с един и същ срок за плащане имат само 5% от абонатите на Енерго Про, но не и на другите ЕРП-та, информира bTV.
След 3 дни мълчание и писмени съобщения, от дружеството, което обслужва Североизточна България, обясниха пред депутатите, че причина за еднаквата дата за плащане на двете фактури бил проблем със софтуера, с който работят. Така или иначе плащането можело да се забави с до две седмици, без да се трупат лихви и без да се спира тока, повториха от Енерго Про.
"Ние си изпълнихме точно както ни казват правилата, ето защото смятам че сме се държали като много съвестен и грижовен стопанин", заяви Стефан Абаджиев от компанията.
Председателят на енергийната комисия в НС и бивш ресорен министър Делян Добрев коментира: "Не останах удовлетворен от обясненията на Енерго Про. Тяхното обяснение че има празници, софтуерът не позволяла... Това са несериозни обяснения, как успяха останалите ЕРП-та да се справят с 31-дневния срок?". Той попита трябва пак да се стигне до ситуация, в която държавата да се разтресе и едва тогава да се предприемат действия.