Избрани Новини
Туристи се жалват от подвеждащи оферти
21-05-2015, 16:08
Автор:VarnaUtre.bg
Още по Темата:Открити приемни ще консултират гостите на курортите
226 инспекции са извършили служители на Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на годината по сигнали и жалби. В резултат са съставени 56 акта за нарушения, съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов, който бе гост на откриването на летния сезон в комплекса „Св. Св. Константин и Елена”.
Гражданите са се оплакали в контролния орган преди всичко от условията в места за настаняване, заблуждаваща информация в интернет за вида и категорията на туристиюески обекти, както и от разлика между обявените цени в менюто на заведения за хранене и развлечения и маркираните на фискалния бон при заплащане на сметката. Предвидените в Закона за туризма санкции за констатираните нарушения са в диапазона от 500 лв. до 10 000 лв.
2421 проверки пък са извършени по Закона за туризма, като са съставени 217 акта, съобщи още председателят на КЗП. Сред най-често срещаните несъотвествия са предоставяне на туристически услуги в обект, който не отговаря на изискванията за определената му категория, липса на видно място на категорийната символика за вида и категорията на обекта и несъответствие на надписите за вида, наименованието и категорията на туристическите обекти с посочените в удостоверението.
Макар и значително по-рядко, е констатирано и предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран туристически обект или в обект, за който не е издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране. В някои от случаите инспекторите са установили несъответствие на водения регистър за настанените туристи, за гражданството им и за броя на реализираните нощувки с образеца, утвърден от министъра на туризма.
Масираните инспекции ще продължат през целия сезон. Инспекторите ще следят най-вече за категоризацията на хотелите и заведенията, както и отговарят ли предоставяните от тях услуги на дадената им категория.
До дни във Варна и курортите край града ще заработят открити приемни в помощ на туристите. В тях те ще могат да получат информационни материали и консултации, а също и да подадат сигнал или жалба при евентуални проблеми по време на почивката си. Приемни ще бъдат открит и в останалите морски градове и курорти, като от общинските администрации са уверили, че ще предоставят помещения.