Лекото метро по бул. "Цар Освободител" може да се замени и от електрически автобуси

Мисия Варна

20-04-2024, 16:52

Снимка:

Община Варна

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Следващата седмица, на 24 април от 17 часа, в зала „Пленарна“ на Община Варна ще се проведе обществено обсъждане на проекта.

"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, по земя, а не чрез повдигнато на колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков.

Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, Червенков поясни, че „лекото метро“ ще бъде повдигнато на колони единствено в участъка при пресичането на бул. „Левски“. „Там при вече реализирания пътен възел, физически няма друга възможност“, допълни той:

Лекото метро с директното трасе на „Цар Освободител“ е предвидено да бъде „потапяно“ (по земя)там където е необходимо, за да бъде осигурено едно непрекъснато движение по тези две направления, като всички пресичащи се булеварди, също от първостепенната улична мрежа, на които е предвидено да има пътни възли на две нива, ще преминават над трасето на „лекото метро“ и над директното трасе на булевард „Цар Освободител“. Т.е. лекото метро ще бъде предимно „потапяно“, а не повдигано на второ ниво.

Не е задължително, лекото метро да е с релсов транспорт, в проекта е записан екологичен транспорт, а електрическите автобуси отговарят на това изискване - каза председателя на регионалната колегия на камарата на архитектите във Варна арх. Марин Велчев:

Може да се преразгледа и тази идея. Има държави в които може да се види в централните градски части имат даже двойни бус ленти, отделени с буферни зони в които леки автомобили не могат да влизат. Идеята е да се отдели градския транспорт.

Това е напълно възможно, каза за Радио Варна и ръководителя на проекта арх. Георги Митрев. Според него преди две години в предпроектното проучване, за зоната за скоростно придвижване на екологичен транспорт, е бил предвиден и такъв вариант. „Целта на проекта който в момента се разработва е, разширяването на булеварда като артерия която ще обслужва автомобилния транспорт. А трасето, което е за лекото метро, се пази като обособена лента. Дали по нея ще се движи релсов транспорт, тролеи или друго, това е въпрос на последващо планиране на общината на инвестиционно проучване, кое е по целесъобразно, икономически обосновано и т.н“.

Арх. Митрев оприличи значимостта на разширяването на бул. Цар Освободител във Варна с изграждането на околовръстното „Цариградско шосе“ в София.

Припомням, че следващата седмица, на 24 април от 17 часа, в зала „Пленарна“ на Община Варна ще се проведе обществено обсъждане на проекта за разширение на бул. „Цар Освободител“. Всички материали по проекта са публикувани и достъпни в сайта на община Варна.