Избрани Новини
Биляна Якова обвини ръководството на община Варна в лъжа
Право на отговор.
Право на отговор на инж. Биляна Якова, ръководител на проект „ИГТВ“ – първа фаза:
Десетте опашати лъжи, спекулации и манипулации на кмета на Община Варна, Благомир Коцев, Диан Иванов – зам.-кмет и Христо Рафаилов – зам.-кмет, по повод дадената на 18.04.2024 г. в 13:00 часа, пресконференция пред медиите.
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,
Като се позовавам на етичния кодекс на българските медии, бих искала да упражня правото си на отговор във връзка с Ваши публикувани статии на 18.04.2024 и 19.04.2024 г. със следните заглавия:
„Сагата с „Интегриран градски транспорт“ във Варна продължава. Колко и какви са загубите за Общината, и коя Прокуратура ще разнищи чия е вината“ – публикувана на сайта на varnanovini.bg на 18.04.2024 г.
„Внесоха сигнал в прокуратурата срещу Биляна Якова“ – публикувана в сайта на varnautre.bg на 18.04.2024 г.;
„Коцев даде на прокуратурата Биляна Якова“ - публикувана в сайта chernomore.bg на 19.04.2024 г., в 11:15 часа, обновен на 22.04.2024 г. в 18:54 часа;
„Община Варна внесе сигнал срещу Биляна Якова, ръководител на „Интегриран градски транспорт на Варна“ – публикувана в сайта на Varna24.bg на 18.04.2024 г. в 17:51 часа;
„Дума срещу дума: Има ли измама за милиони във Варна?“, публикувана в сайта novavarna.net на 17.04.2024 г.;
„Община Варна внесе сигнал в прокуратурата срещу ръководителя на проект за интегриран градски транспорт“, публикувана в сайта darik.bg на 19.04.2024 г. в 08:43 часа;
„Ответен удар: Община Варна дава на прокуратурата ръководителката на проекта за интегриран градски транспорт“ - публикувана в сайта trud.bg;
„Прокуратурата се заема с нередности в проекта за интегриран градски транспорт“, публикувана в сайта 24chasa.bg на 18.04.2024 г., в 15:58 часа;
„Дадоха ръководителя на проекта за интегриран градски транспорт на Варна на прокуратурата“, публикувана в сайта Petel.bg на 18.04.2024 г., в 19:14 часа;
„Внесоха сигнал в прокуратурата срещу ръководителката на проекта за интегриран градски транспорт“ - публикувана в сайта на bnr.bg на 18.04.2024 г., в 13:27 часа;
„Община Варна подава сигнал до прокуратурата за нанасяне на особено големи щети на градския транспорт в града“ - публикувана в сайта Moreto.net на 16.04.2024 г., в 17:21 часа;
Публикуваните от Вас статии са на база на изнесена информация на 18.04.2024 г. в 13:00 часа на пресконференция от кмета на Община Варна, Благомир Коцев, Диан Иванов – зам.-кмет и Христо Рафаилов – зам.-кмет.
В публикациите е отразена само едната гледна точка на кмета и неговите заместник-кметове. Чрез тях се внушава на обществеността, че е обективната истина, а това не е така.
В тази връзка държа да изясня следните спекулации, манипулации и лъжи, които са казани от тях и упорито се разпространяват в медиите относно проект „Интегриран градски транспорт на Варна“, както и по мой адрес.
Остро се противопоставям на всички грозни опити за манипулиране и подвеждане на читателите, зрителите и обществеността.
Входирала съм общо девет жалби до Прокуратурата, Европейската Прокуратура, ДАНС и КПКОНПИ за нарушения, злоупотреби, търговия с влияние и други нередности свързани с кмета на Община Варна, с двама от зам.-кметовете му и депутата от ПП/ДБ – Стела Николова.
1. Първа лъжа, казана от Благомир Коцев: „За тази система са дадени милиони, много милиони, а услугата е почти нулева и като поддръжка и като изграждане на системата. Именно за това в момента ние се опитваме да решим кардинално въпроса“.
Истината е, че са дадени европейски средства за една модерна, функционираща билетна система, която се ползва от гражданите на гр. Варна. А казаното от Благомир Коцев, че „услугата била почти нулева“ е невярно и спекулативно. Автоматизираната билетна система е проектирана, изградена, доставена и внедрена в рамките на изпълнението на Компонент 1 „Доставка и монтаж на автоматизирана билетна система” по проект „Интегриран градски транспорт на Варна“, финансиран със средства по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г. съгласно сключен Договор № Д15000421ВН от 03.04.2015 г. Автоматизираната билетна система е въведена в експлоатация в гр. Варна в края на 2015 г. Част от кондукторите от „Градски Транспорт“ ЕАД бяха назначени в ОП „ТАСРУД“, като контрольори. Внедрената през 2015 г. Тази система във Варна е първата на територията на Република България. През годините, билетната система на Община Варна е надграждана, за да отговаря на нуждите на ползвателите на градския транспорт.
А що се отнася до това, че „услугата била почти нулева“, това е опашата лъжа и невярно спекулативно твърдение. Ще Ви дам един пример: Факт е, че оборотът преминал през Автоматизираната билетна система само за 2023 г. е малко над 22 мнл. лв., от които малко под 20 мнл. лв. разплатени в брой и малко над 2 мнл. лв. разплатени с банкови карти. Средно месечните приходи се равняват на 1 833 333 лв., а месечните разходи за дейности по „Профилактика, поддръжка и консултантска помощ“ са 122 435 лв., което се равнява на 6,68% от приходите, което е незначителен разход. Благодарение на Автоматизирана билетна система, Община Варна успява да оптимизира разходи за заплати, осигуровки и кондуктори и/или продавач-консултанти в размер на около 800 хил. лв. месечно (преди въвеждането на Автоматизираната билетна система, „Градски Транспорт“ ЕАД - Варна извършваха продажбите на превозни документи чрез около 400 кондуктори, които при днешните нива на заплащане биха стрували на Община Варна около 800 хил. лв.), докато средно месечните разходи за поддръжка на Автоматизираната билетна система са в размер на 126 798 плюс разходите за извънгаранционни ремонти и вандализъм на оборудването (не повече от 220 хил. лв. общ разход ремонти и ежемесечни профилактики).
Нека всеки сам си направи изводите, дали услугата е нулева, както твърди и лъже Коцев.
2. Втора лъжа, казана от Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна:
„Има договор подписан по първа фаза на билетната система. Този договор има три компонента: Първата компонента е стандартно обслужване, подчертавам е за софтуерно и хардуерно обслужване. Вторият компонент е за надграждане на системата. И третият компонент е за системата за издаване на превозни документи. Това, което се е случвало във времето е първо пренасочване от точка в точка на финансови средства, а за тригодишния срок на договора в неговото протичане за година и половина е изчерпана цялата втора точка…“ Истината е, че казаното от Христо Рафаилов е една голяма скалъпена лъжа, на база на невежество и непознаване на материята!
Срам ме е, че има такива „финансисти“, които управляват Община Варна. Господин Рафаилов по добре да си скъса дипломата вместо да съчинява и разказва приказки от „Хиляда и една нощ“.
Да беше си направил труда да прочете договора за извънгаранционна поддръжка на билетната система и приложенията към него, както и поне един месечен отчет. Категорично не отговоря на истината, че имало пренасочване на средства от една точка в друга точка. Това е скалъпена лъжа, клевета и измишльотина.
Сега ще направя частично разяснение, както за Вас така и за „финансиста“ Рафаилов.
Договорът за извънгаранционна поддръжка на билетната система е сключен през 2021 г. Чл.2 от същия гласи следното:
„ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да предоставя Услугите в съответствие с Техническата спецификация, съставляваща Приложение № 1 към този Договор и представляваща неразделна част от него“.
В техническата спецификация приложение към договора много ясно, точно и детайлно е описан предмета на договора. В т.1 от техническата спецификация са описани дейностите по абонаментното обслужване на билетната система. В т.2 са описани дейностите по доставка на допълнителни функционалности и/или промяна в конфигурацията на системите, други допълнителни услуги и обучения… В т.3 са описани дейностите по специализирано сервизно техническо обслужване на ИАСУТД за целите на билетната система.
Препоръчвам г-н Рафаилов първо детайлно да се запознае с клаузите на сключения договори и приложенията към него и тогава да коментира има или няма „пренасочване на средства от т.2 към т.1“, защото в техническата спецификация много ясно и точно са описани дейностите по договора.
Ако Христо Рафаилов и тогава не разбере и среща трудности с разтълкуването на точките по договора, може да се обърне към мен и срещу „Консултантски договор“ за 8 800 лв. бих могла да му разясня договора за поддръжка на билетната система, за да не се излага пред медиите неподготвен.
Категорично не отговора на истината, че имало пренасочване на средства от точка в точка.
3. Трета лъжа казана от Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна:
„…г-жа Якова еднолично е възлагала дейностите, на които ние смятаме, че тя не е имала право без да бъдат съгласувани с ОП „ТАСРУД“, като собственик на билетната система“.
Истината е, че казаното от Христо Рафаилов е отново скалъпена лъжа, на база на невежество и непознаване на материята!
Има купища документи доказващи, че казаното от Рафаилов не отговаря на истината. Пак казвам да беше прочел и разгледал поне един месечен отчет за отчетените дейности по билетната система. Всяка едно възлагане бе на база на писма, които са писани от ОП „ТАСРУД“ и адресирани до мен в качеството ми на възложител. Всичко е съгласувано с ТАСРУД и на база на исканията, констатациите изложени в писмата се пристъпваше към възлагане на определена дейност, а не се е възлагало еднолично от мен.
Няма да коментирам лъжите и измишльотините, които каза на пресконференцията Рафаилов относно това, как аз съм казала на пресконференцията в сградата на БТА, че ще изнеса „шокиращи твърдения“, била съм казала „на нас не ни е платено“. Пресконференцията започнах с думите, ще изнеса „шокиращи факти“, а не „шокиращи твърдения“. Всичко казано от мен е подплатено с факти и е лесно за доказване със съответните документи. Оставям на Вас да прослушате записа и да се уверите, че това бе поредната лъжа, казано от него. Да, казах и това, че на „Балистик Сел“ ЕООД, фирмата изпълнител по договора за поддръжка на билетната система не са ѝ изплатени дължимите суми за реално извършени ремонтни дейности. Умишлено новото ръководство бойкотира и саботира билетната система и не изпаща дължимите суми на фирмата, които са около 1 300 000 лв. , плюс законната лихва, която вече е около 130 000 лв. Не се възлагат и ремонтни дейности в момента, което е предпоставка за трупане на още финансови загуби за Община Варна. Тези действия и бездействия от страна на кмета Благомир Коцев водят до умишлена безстопанственост, от която се причиняват щети на Община Варна в особено големи размери. Кметът не полага достатъчно грижи за ръководенето, управлението, стопанисването и запазването на поверения му актив доставен с европейски средства и от това последват значителни вреди за общината.
4. Четвърта лъжа казана от Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна: „….следващото твърдение е, че системата не работи. Това не е така. Тя каза, че 180 000 лв. по спомен са парите, които са по-малко в първото тримесечие на 2024 г. Да, има намаляване на приходите, но всъщност това са едва 2% от целия паричен поток, който влиза в билетната система от гражданите.“
Истината е, че казаното от Христо Рафаилов противоречи на това, което каза Благомир Коцев. Работи или не работи системата? Кое твърдение е вярно, на Коцев или Рафаилов.
Благомир Коцев в началото на пресконференцията каза, че „за системата са дадени милиони, много милиони, а услугата е била почти нулева и като поддръжка и като изграждане на системата. Именно за това в момента се опитвали да решат кардинално въпроса“. Рафаилов каза, че имало намаляване на приходите, но всъщност това са били едва 2% от целия паричен поток, който влизал в билетната система от гражданите.“
Нека двамата да се разберат помежду си работи или не работи системата, да излязат пред журналистите и да кажат истината. А истината, която аз изложих е, че има спад на приходите около 180 000 лв. за първото тримесечие на 2024 г. спрямо предходното първо тримесечие на 2023 г.
5. Пета лъжа казана от Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна:
„Твърденията, че варненци пътуват безплатно са абсолютна лъжа“. Нека се върнем назад във времето, за да видим, как се е развивал казуса с градски транспорт във Варна. Намерих няколко статии за билетната система в „Дневник“ озаглавени „Строго секретно от Варна“…така, че твърденията, за това, че една перфектна система е работила и сега тя е, как да кажа саботирана от текущата администрация, въобще не е вярно…“.
Истината е, че казаното от Христо Рафаилов е поредната голяма скалъпена лъжа на база на претопляне на една манджа свързана във връзка със статии назад във времето от журналиста Спас Спасов! Факт е, че към настоящия момент част от валидаторите не работят, не се възлагат ремонтни дейности на фирмата изпълнител. Варненци масово пътуват безплатно, защото не могат да си валидират електронните карти. Умишлено се саботира билетната система с цел да се каже, че тя не работи и това да бъде аргумент за обявяване на нова процедура за закупуване на нова билетна система. А закупената билетна система с европейски средства да бъде изхвърлена на боклука. А що се отнася до цитираните от Рафаилов статии на журналиста Спас Спасов, мога да кажа, че този журналист спекулира и писа през годините лъжливи статии и неистини свързани с проект „Интегриран градски транспорт на Варна“, като ме клеветеше пред обществеността и внушаваше на обществеността, че това е обективната истина.
До сега търпях лъжите му по мой адрес и проекта, чийто ръководител съм, но всеки си има праг на търпимост. На база на тези лъжи, които сътвори през годините един наричащ себе си журналист, бе извършена цялостна проверка на проекта от разследващите органи и не бяха констатирани никакви нарушения. Компетентните органи се произнесоха, че няма данни за извършени нарушение. На 25.04.2024 г. Спас Спасов за пореден път се изхрачи върху мен с „поръчкова клеветническа статия“, най-вероятно под диктовката на Пепа пиарката – платен пиар на кмета Благомир Коцев, за да отклонят вниманието на обществеността за консултантския ѝ договор, който е сключен с Община Варна за три месеца на стойност 8 800 лв.
За изнесеното от Спас Спасов на 25.04.2024 г. ще си потърся правата по съдебен ред (чл.147, ал.1 от НПК) и ще заведа дело срещу него.
6. Шеста лъжа казана от Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна:
На пресконференцията Христо Рафаилов прочете част от текста на докладна от бившия директор на ОП „ТАСРУД“ – Младен Иванов, който е написал следното: „След извършените от нас на проучвания между няколко софтуерни фирми за разработване на мобилно приложение, считаме че стойността на услугата е многократно завишена“!
Истината е, че най-вероятно Христо Рафаилов е подведен от Младен Иванов, който в момента е директор на синята зона и казаното от Рафаилов, не кореспондира с истината!
Има купища документи и доказателства оборващи написаното от Младен Иванов. Да, през 2021 г. Младен Иванов беше за малко директор на ОП „ТАСРУД“ и сътвори купища незаконосъобразни действия. За неговите незаконосъобразни действия към онзи момент уведомих писмено ръководството на Община Варна. Написах две докладни до кмета с Рег. № РД12002963ВН_1057ВН/09.07.2021 г. и Рег.№ 12002963ВН_1060/22.07.2021 г. Тези мои докладни бяха свързани точно с едно мобилно приложение, което бе презентирано пред Вас медиите на 02.07.2021 г. от Младен Иванов, като „безплатно“,но се оказа, че безплатен обяд няма. Същото нямаше нищо общо с билетната система и не беше свързано към ИАСУТД. Целта на Младен Иванов бе да прокара приложение, което е в разрез с билетната система на община Варна. Предоставям Ви двете докладни, всеки сам да си направи изводите, защо Младен Иванов не остана повече в ТАСРУД, а се молеше на кмета да го върне обратно, като директор на синята зона.
Изводите оставям на Вас, защо е написал цитираната от Рафаилов докладна и каква е била целта на Младен Иванов.
7. Седма лъжа казана от Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна:
„Тук пак ще коментирам интервюто на г-жа Якова, която каза, че била установила нередности по компонент 9 на фаза едно по проекта и за това тя каза, че е завела дела. Искам да Ви кажа какъв е резултата от това нейно действие и тези дела. Общината е осъдена да плати 1 милион лева. Имаме изпълнителни листи, сметките на градски транспорт са със запор и плащаме многохилядни, стохилядни и нагоре лихви от нейното в кавички заявяване на проблеми. Съда окончателно се е произнесъл в полза на изпълнителя и ние сме осъдени в момента и за това ние сега трябва да плащаме лихви“.
Истината е, че казаното от Христо Рафаилов е спекулация, голяма скалъпена лъжа и измислена история!
Христо Рафаилов въобще не е наясно с казуса за Компонент 9 на проекта и пред Вас журналистите разказа една измислена скалъпена история, която въобще не кореспондира с истината. Първо, общината не е осъдена да плати 1 милион лева. Нека покаже решението на съда. Второ възложител по този компонент бе Градски транспорт, а не Община Варна. Лъжа е, че аз съм завела дела. Не е в моите правомощия да завеждам дела. Има правен отдел в Община Варна и това е в тяхната компетентност. В случая с компонент 9, няма заведени дела от страна на Община Варна. Лъжа е, че общината плаща лихви. След като няма заведени дела от страна на Община Варна, то няма как да плаща лихви. А относно казаното от него, че „Има изпълнителни листи и сметките на градски транспорт са със запор и общината плащала многохилядни, стохилядни и нагоре лихви от моето в кавички заявяване на проблеми“, също е лъжа. Нека Ви разясни Рафаилов, какво значи „в кавички заявяване на проблеми“.
Ето какви са фактите свързани с Компонент 9:
1. Компонент 9 е един от компонентите на проект интегриран градски транспорт на Варна. Възложител на договора по този компонент е „Градски транспорт“ ЕАД – Варна. Този компонент е от частта съфинансиране на проекта от Община Варна. Причината за неразплащането по този компонент е, че на етап изпълнение на договора установих нередности, за които уведомих кмета на Община Варна с мое становище. В последствие на база на моето становище е образувано следствено дело (ДП) по описа на Националната следствена служба за установени незаконосъобразни действия от страна на възложителя - Градски транспорт и изпълнителя – Енерджи Ефект - Супервайзер. По това следствено дело съм свидетел. Паралелно с това фирмата изпълнител е завела дела срещу градски транспорт, за да може по съдебен път да си получи средствата, докато се извършват проверки от компетентните органи. След като ВКС се произнесе с решение, отново извърших проверка и установих, че „Градски транспорт“ ЕАД–Варна и ДЗЗД „Енерджи Ефект – Супервайзер“, през годините са затаили истината, както пред ВКС, така и пред Община Варна и има надплатени суми от Градски транспорт към фирмата изпълнител.
Кореспонденцията, която се е водила между тях през годините и част от нея е била адресирана и до Община Варна, но не е била обективна с истинските изложени факти и доказателства, а с написани неверни твърдения с цел да се заблуди „третата страна“, т.е Община Варна.
Становището ми от извършената проверка бе, че не би могло да се пристъпи към извършване на капиталов трансфер от страна на Община Варна към „Градски транспорт“ ЕАД – Варна, тъй като е видно, че има надплатени суми от „Градски транспорт“ ЕАД – Варна към ДЗЗД „Енерджи Ефект – Супервайзер“, които не кореспондират с Решението на Върховния касационен съд, защото съда е бил заблуден и от двете страни възложител и изпълнител.
На база и на второто мое становище има образувано досъдебно производство. Двете следствени дела в момента са съединени. Повече факти не мога да разгласявам по досъдебното производство, тъй като съм свидетел.
8. Осма лъжа казана от Диан Иванов – зам.-кмет на Община Варна:
„Става въпрос за един неразплатен компонент 9 по проекта интегриран градски транспорт – първа фаза. Този компонент не е разплатен в следствие на което фирмите изпълнители са завели множество дела срещу Община Варна. А градски транспорт са със запорирани сметки и плащат, както каза зам.кмета Рафаилов стотици хиляди лихви вследствие на пресрочено плащане. Имаме дълбоки съмнения, че този компонент не е разплатен, защото да може лицето Биляна Якова да продължава да твърди, че е ръководител на проекта „Интегриран градски транспорт на Варна“ – първа фаза.По този начин заявява месечното си възнаграждение в размер на 5000 лв., което тя получава, въпреки, че България е отчела целия програмен период…. Проектът както ви казах е приключил 2016 г., а тя продължава да получава трудови възнаграждения.“.
Истината е, че казаното от Диан Иванов е една огромна опашата, скалъпена лъжлива история, на база на невежество и непознаване на материята и доразвиване на лъжата изречена от Христо Рафаилов!
По-горе подробно обясних и внесох яснота за компонент 9 на проекта. А „дълбоките съмнения, които имал Диан Иванов за неразплащането на този компонент“ са негови неоснователни съмнения породени най-вероятно от начина му на работа, като адвокат – да има „извънсъдебно споразумение“ и далаверка на всяка цена. Смея да твърдя, че професионално съм си свършила работата и не съм допуснала да се разхищават незаконосъобразно европейски средства. Защитила съм интереса на държавата, на Община Варна и на гражданите на град Варна.
И още нещо за „дълбоките съмнения“ на Диан Иванов. Той може да има „дълбоките съмнения“, но компетентните органи не са се усъмнили в изложеното по моите становища и на база на тях са образували досъдебни производства. Няма как да влияя на работата им, не съм новия „Нотариус“ на страната.
А що се отнася до това, че съм продължавала да твърдя, че съм ръководител на проекта и да заявявам възнаграждение в размер на 5000 лв., то това е поредната лъжа на Диан Иванов. Аз не твърдя, а е факт, че към настоящия момент все още съм в трудови правоотношения с община Варна и трудовото ми възнаграждение не е 5000 лв., а по-малко. Заплатата не си я заявявам сама, а тя е определена от работодателя ми. След като Диан Иванов казва, че не съм служител на Община Варна, нека покаже, кога и как съм освободена от длъжност и има ли издадена Заповед за освобождаването ми и от коя дата?
Следващата опашата лъжа е, че проектът е приключил през 2016 г., а аз съм продължавала да получавам възнаграждения по този проект. Дори след пресконференцията Диан Иванов, чрез пиарката на кмета Коцев - Пепа продължиха да доразвиват темата пред медиите за моята заплата и извънредния труд, който съм положила. Впрочем към настоящия момент все още не са ми изплатени четири заплати, за което съм завела дело в районния съд.
Ето я истината за „приключилия“ проект и възнагражденията които съм получавала.
Назначена съм, като Ръководител на проекта съгласно Споразумение след проведен и спечелен конкурс.
Месечното ми възнаграждение тогава бе 2850 лв., а в последствие след увеличението стана 3170 лв. Лъжа е казаното от Диан Иванов, че заплатата ми е 5000 лв. Има доказателства в тази насока и много лесно може да се опровергаят лъжите му.
А коментираният извънреден труд, който съм положила през годините се дължи на факта, че сама с още един служител работихме по този мащабен проект на Община Варна. Екипът, който беше назначен напусна още в началото преди да започне самото му изпълнение и цялата тежест и отговорност поех аз. Имало е дни, в които съм работила и по 18 часа на ден. Дори тези часове за положен извънреден труд не са реални, много повече извънреден труд съм полагала. Пренебрегвала съм семейството и децата си в името на проекта, за да бъде реализиран и доведен докрай. Извънредният труд е положен от мен на база на издадена заповед от кмета.
За всяка извършена работата от мен съм предоставяла отчети и същите се приемаха (утвърждаваха) от секретаря на Община Варна Нора Момчева. Всички заявки и искания се съгласуваха за законосъобразност от директора на дирекция ПНО. А най-дълго време директор на ПНО (Правно-нормативно обслужване) в Община Варна, бе Светла Маринова. Диан Иванов преди да изнася лъжи да се консултира и пита подчинената си служителка, колко заявки и искания е съгласувала за законосъобразност? И ако същите не са били законосъобразни да подаде жалба в прокуратурата и срещу Светла Маринова.
И още нещо важно. По проект интегриран градски транспорт в Бургас работиха около 20 служители, а във Варна двама. Направете си извода, колко икономии съм спестила на Община Варна само за човешки ресурс.
Гордея се и от факта, че не допуснах никакви финансови корекции по този проект. Работила съм съвестно, честно и не съм премълчавала, когато установя нередности.
А относно казаното от Диан Иванов за „приключилия“ проект истината е следната:
Частта безвъзмездна финансова помощ е верифицирана от страна на управляващия орган, но частта съфинасиране, участието на Община Варна, все още не е разплатена и не е приключила. Не е извършен и окончателен независим одит на проекта. Има купища документи доказващи това.
С оглед отчитане на програмата и нейното финално приключване към ЕК в рамките на предвидените в европейското законодателство процедури е изпратен окончателен доклад от страна на Управляващия орган в рамките на МРРБ. Само че, на следваща стъпка се очаква финалното затваряне на програмата, което все още не е факт.
В подкрепа на изложеното от мен ще задам един въпрос на „големия финансист“ на община Варна и частния адвокат на Благомир Коцев.
Защо след като проекта е приключил през всичките тези години след 2016 г. до настоящия момент, включително и тази 2024 г. има решения на общинския съвет и в индикативния разчет за проект „Интегриран градски транспорт на Варна“ има заложени средства по три договора?
Предоставям Ви доказателство в тази насока, копие от индикативния разчет за 2023 г. със заложените средства по проекта. За тази 2024 година също има заложени средства.
Как тогава е приключил проекта, след като се залагат средства в индикативния разчет през годините, включително и за 2024 г.?
И още нещо много важно, моят ангажимент по проекта не е свързан само с безвъзмездната финансова помощ, а за целия проект, обхващащ и съфинансирането, частта на община Варна.
Нека Диан Иванов да прочете длъжностната ми характеристика и да види, какво пише там, преди да се изказва неподготвен, за да не става за смях пред медиите.
9. Девета лъжа казана от Диан Иванов – зам.-кмет на Община Варна:
„По трудовия ѝ договор изрично е написано, че трудовият ѝ договор приключва с приключване на проекта“. Проекта, както Ви казах е приключил 2016 г., а тя продължава да заявява и на пресконференцията, че има да получава трудови възнаграждения“.
Истината е, както изложих по-горе, че Диан Иванов лъже най-нагло и въобще не е запознат с материята и детайлите по проекта. Измислената история от него може много лесно да се обори с факти и доказателства. По-горе с факти описах, каква е истината.
10. Десета лъжа казана от Диан Иванов – зам.-кмет на Община Варна:
„В момента на който служители на община Варна отидоха да запечатат шкафовете, тя извика полиция и съответно е подала и сигнал до прокуратурата срещу мен за самоуправни действия, за това, че общинската администрация се опитва да постъпи в собствените си помещения…“.
Истината е, че казаното от Диан Иванов е една огромна опашата, скалъпена лъжлива история, такава каквато на него му е удобна.
Ето и фактите по този случай:
На 30.01.2024 г., към 10:30 часа четирима служители от Община Варна са отишли на адреса, където се помещава работното ми място, гр. Варна, бул. „Съборни“ № 24, ет.2 (сградата на стоматологията).
Същият ден 30.01.2024 г. не бях на работа, тъй като бях в отпуск по болест (болничен). Служителите на община Варна са поискали от колежката Веселина Милушева да им предостави ключове от моята стая. Тя им отговорила, че няма ключове от моята стая. Същите са казали, че ще разбият патрона и запечатат стаята. Веселина Милушева ги е попитала на какво основание ще разбиват патрона, защо не са ме уведомили, че предприемат такива действия и дали имат писмена заповед. Отговорът е бил, че изпълняват устна заповед на зам.-кмета Диан Иванов и са започнали директно да разбиват патрона с дрелка. Колежката Веселина Милушева ми се обади за случващото се и аз звъннах на телефон 112, за да сигнализирам за незаконосъобразните действия на служителите, които са изпълнили устната заповед на зам.-кмета на Община Варна Диан Иванов. Подадох жалба в прокуратурата срещу действията, бездействията и превишаване на служебните си правомощия на зам.-кмета Диан Иванов.
Има сведение от колежката Веселина Милушева и тя е описала цялата случка с разбиването на патрона и смяната му с друг и запечатването на кабинета ми без моето знание и без мое присъствие.
В стаята ми има важни оригинални документи касаещи Компонент 9 на проекта, които са относими към следствено дело на НСлС. Има и други документи по проекта, които все още не са архивирани, електронният ми подпис също е в стаята. Ключовете за металните шкафове също са в стаята на бюрото ми. А металните шкафове са 12 на брой и там се съхраняват документите на целия проект. Фактът, че с взлом са разбили патрона и са смени ключалката и запечатали стаята е доста притеснителен, тъй като това е обсебване и самоуправство от страна на действията на служителите, които са изпълнили устна заповед на зам.-кмета Диан Иванов. В момента от проверяващите органи е изпратено писмо до община Варна по този случай, но Диан Иванов се крие, като мишок и не оказва никакво съдействие на органите на МВР и прокуратурата.
„Когато фактите говорят и Боговете мълчат“, драги ми „многознайковци“ от Община Варна. Евтиният пиар и лъжите, които произведохте на 18.04.2024 г. са за Ваша сметка.
Продължавайте да сключвате консултантски договори с „Пепа пиарката“, за 2933 лв. месечно и тя ще Ви „довърши“, както „довърши“ и едни други герои, които бяха на политическата сцена...