Привличаме руски туристи с "вълшебна" кампания

Новините

25-08-2010, 14:26

Снимка:

© ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Рекламна кампания под мотото "Тук живее вълшебството!" започва в Русия българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма в началото на октомври.

Тя ще включва клипове по руски телевизии и радиостанции, външна реклама в Москва и Санкт Петербург, банери в най-популярните руски сайтове. Стремежът на министерството да се увеличи потокът на руски туристи в страната е свързан с факта, че те се смятат за най-щедри сред чуждестранния контингент. Руснаците пък имат достатъчно причини да изберат именно България за отдиха си - сравнително кратки полети, мек климат, практическа липса на езикова бариера, демократични цени, коментират руски информационни агенции. Според Оксана Иванченкова, зам.-директор по туризма на компанията "ИнтАер", голям плюс за България е големият брой детски лагери. Още от съветските времена руснаците предпочитат да изпращат децата си на почивка в българските курорти, където има всички условия и за семеен отдих.

"През миналата, кризисна година усетихме голям бум в търсенето на България, което се дължи на умерените цени за почивка там. Тази година няма такъв скок, но търсенето стабилно расте - твърди Иванченкова. - Проблемите с чартърните превози и като следствие - поскъпването на самолетните пътувания, обаче не ни позволиха да постигнем много големи обеми в продажбите. Тази година много активно се движат ранните записвания, тъй като българските туроператори предлагат големи отстъпки, което е много изгодно за нашите туристи."

По данни на Асоциацията на туроператорите в Русия през първата половина на годината туристопотокът на руснаци се е увеличил с повече от една трета, което нарежда Русия на четвърто място в класацията на туристическите посещения с дял 7,7%. През юни пък руснаците с дял 12,4% на туристическите посещения са изпреварили немския пазар (11,5%), като са отстъпили първенството на съседите от Гърция (18,5%) и Румъния (15,7%).

По наши данни обемът на продажбите през тази година е нараснал с 20 - 25%, увеличено търсене на почивки в България отчитат и колегите в много други фирми, твърди шефът на българското направление в компанията ICS Travel Елена Андриевская.

Предстоящата рекламна кампания на България в Русия е планирана за 8 месеца. Тя включва пресконференции в Москва и София, специализирани визити на журналисти и други дейности за популяризиране на СПА и Уелнес туризма, културно-познавателния туризъм в съчетание с лов, голф, езда, морските почивки, ски туризма, новогодишните празнични пътувания и шопинга.