Избрани Новини
Ще гласувате ли за твърда ръка с мека китка
Да бъде продаден Алексей Петров като политически продукт, изглежда лесно, чак скучно. Дори да сте полуграмотни в PRофесията и особено ако сте я практикували далеч оттук. Тази обява за работа ще ви хареса.
Работодател: Политическа компания, определяща се като консервативна, с разкрепостен вербално лидер. Който сменя приоритетите си в зависимост от предизборните си настроения – понякога най-важно му е да спре корупцията, понякога предпочита първо да промени конституцията.
Позиция: Специалист маркетинг и продажби
Отговорности: Промотиране на нов продукт на компанията, който трябва да бъде наложен в условията на враждебна към него конкуренция.
Цели: Достигане на пазарен дял от 4 %. Задължително поне 4 %.
Продукт: Сериозен и улегнал мъж на средна възраст с богат професионален опит и познания в различни области. Прякорът му е Трактора, а след себе си влачи ремарке с Ред. Възнамерява да го разтовари върху Хаоса, за да го затрупа и задуши – намеренията му са обосновани от законите на физиката.
Особености на продукта: Току-що се е прибрал вкъщи след 8 месеца в ареста. Където е попаднал с тежки обвинения, постепенно олекнали в края на престоя му.
Анализ на пазара: Няколко по-малки марки с лоялни клиенти, наречени „твърд електорат”. И един почти пълен монополист, станал такъв с привличането на разочарованите от другите брандове. Според последните проучвания част от неговите клиенти изпитват поредното разочарование, което обаче не се превръща автоматично в очарование към някой от останалите продукти. Така се появява значителна като потенциал пазарна ниша, която чака и все по-често плаче да бъде заета.
Анализ на конкуренцията: Големият конкурент е почти пълният монополист, който демонстрира враждебно отношение, изразяващо се с използването на белезници, невъзпитани обноски при поставянето им, принудително разквартируване при лоши битови условия и няколкомесечно лишаване от медицинско обслужване. С останалите брандове отношенията са коректни и запазили се като такива от дълги години.
Слаби страни на продукта: Скоро е лежал в ареста с имиджа на „Октопод”. Което, въпреки професионалната му биография, силно съмнява една част от общественото мнение, че сериозният и улегнал мъж е престъпник. Освен това изглежда некомуникативен, почти граничещ с асоциален.
Силни страни на продукта: Скоро е лежал в ареста с имиджа на „Октопод”, в което другата част от общественото мнение силно се съмнява. Това му придава дисидентска харизма и му гарантира пазар. Образът на жертва на режима се засилва допълнително като контрапункт на вече разработения репресивен образ на правителството.
Предимствата накратко: Имате достатъчна голяма разочарована аудитория, която не знае на кого да даде следващото си очарование и която не вярва в „Октопод”-а. Трябва да й продадете символа на нейното съмнение, разкрасявайки го допълнително като несправедлива жертва на властта и натъпквайки му в устата няколко ясни изречения. Които обаче задължително водят до ясни и логични послания. По-банално от това можеше да бъде само ако работехте за Нелсън Мандела. Ние ви предлагаме да работите за Алексей Петров, който като биография, съдба и контекст на политическия режим е съвсем лесно да бъде продаден като българския Мандела от Тетевенския балкан. Още повече, че ще продавате на аудитория от полуидиоти, характерни с късата си памет.
Ако идвате отдалеч и смятате да се отбиете за малко – предложението за работа е добро още повече че работата се очертава добре платена и невъзможна за осиране. Ако обаче към обявата добавите и подробностите – осирането може да се превърне в неизбежно. Защото, какъвто и да е продуктът, какъвто и Ред да носи със себе си – няма такъв PRофесионалист, който може да съедини в една политическа марка имиджа на твърдата ръка с този на меката китка. Може да опита дори да се казва Явор Дачков, но в случая е по-добре да се казва Магьосник. Защото от него се очаква малко хермафродитно чудо.