От министър до пиколо на рекламен поход за туризма

Туризъм

02-11-2012, 12:05

Снимка:

© Impact Press Group / Архив

Автор:

Росица Колева

Всичко от Автора

Евтиното море е единствената притегателна сила за чуждите туристи у нас, a че чужденците припознават България като културна дестинация се оказа мит

Това стана ясно на представянето на проект за разработване на бранд "България" от Министерството на икономиката енергетиката и туризма, който е финансиран с 2,8 млн. лв. европейски пари. Според проучване направено сред чуждите туристи, когато споменеш България в тяхното съзнание излиза само евтина ваканция на море. Макар и да имаме реални дадености за културен туризъм и достатъчно забележителности почиващите у нас не знаят това.Според 28 показатели по които са анкетирани туристи България с нищо не изпъква пред преките и конкуренти Гурция и Турция. "Обидно ниски са дадените оценки на фона на това с което реaлно разполагаме", коментира Юлиян Добрев от обединение бранд "България". Именно затова е и разработването на марката и мащабната стратегия за реклама на родния туризъм. Концепцията включва създаването на емоционална връзка с туристи, които вече са идвали у нас, както и предизвикване на асоциации в съзнанието на потенциалните посетили на България и с други неща освен с "тънко" море. Бранд "България" ще наблегне не само на плажните ваканции, а и на планинските почивки и спа туризма. Към тях обаче като допълнителен елемент се добавя и културният туризъм. "Той няма да е самостоятелен, а съпътстващ на останалите три, които са познати на чужденците", уточни Добрев. По думите му разработването на бранда няма да бъде просто куха реклама с телевизионни клипове с пейзажи от страната, а ще обхване цялостно привличане на туристи. В основни рекламни агенти трябва да се превърнат самите туристи, които вече са идвали, туроператорите, но и хората, които живеят в България. Самата стратегия била разработена така, че на рекламен поход на родния туризъм да тръгнат от министъра до пиколото.