Избрани Новини
Отложиха делото на кап. Собаджиев за трети път
24-09-2013, 15:26
Снимка:Фейсбук
Автор:Varnautre
Още по Темата:Тричасов музикален маратон днес благотворително за кап. Собаджиев
Отложиха с месец делото на кап.Собаджиев
Кошмарът за кап. Собаджиев продължава, в затвора "Ла Хоя" шести ден без вода
Делото на к.д.п. Светлозар Собаджиев от Варна, който вече повече от две години лежи в затвора "Ла Хоя" в Панама без присъда, трябваше да се гледа днес.
То обаче e отложено за трети път, научи Varnautre.bg от близките на капитана. Вероятните дати, на които може да бъде гледано делото, са 7 ноември и 19 декември.
Първоначално делото на кап. Собаджиев трябваше да се гледа на 28 май. Заради неосигурен транспорт от страна на затворническите власти до съда, обаче то бе отложено за 25 юни. Тогава по искане на адвоката на Собата датата на процеса отново бе променена. Този път - заради факти по делото, които наскоро са станали известни на защитата. Трафикантите, пратили кокаин на кораба на кап. Собаджиев, са заловени преди повече от година и това обстоятелство, би могло да наклони везните в полза на капитана.
Освен от капитан Собаджиев, властите в Панама ще търсят отговорност и от останалите моряци, които са били на борда на контейнеровоза MAAS TRADER, който беше задържан преди повече от две години, съобщава пък Maritime.bg. Сега процесът e забавен за пореден път, тъй като призовките до останалите членове не са подадени в срок. "Призовките до останалите членове от екипажа се обнародват в местен вестник. Това трябва да стане поне три месеца преди процеса", каза близък на капитана.
Примомняме, че варненският к.д.п. Светлозар Собаджиев беше арестуван на 28.03.2011 в Кристобал, Панама, по обвинение, че на кораба, командван от него, са намерени 169 кг кокаин. Целият екипаж на кораба "Маас Традер" е арестуван. След няколко дни, през които екипажът (основно филипинци) не казва нищо, те са отделени в други помещения. Малко след това властите обвиняват капитан Собаджиев в организиране на контрабандата на кокаин. По-късно корабът и останалият екипаж са освободени, вероятно след заплащане на гаранция от страна на корабособствениците.