Колко ще струва построяването и преминаването по втори мост до Аспарухово

Туризъм

04-11-2009, 15:29

Автор:

ДАРИНКА ИЛИЕВА

Всичко от Автора

Експерти ще проверяват колко ще струва изграждането на втори мост, който да свързва двата бряга на канала море-езеро. Той трябва да поеме част от все по-натоварения трафик на Аспарухов мост.

Съветниците от транспортната комисия възложиха на кмета на Варна Кирил Йорданов да обяви процедура за предварително проучване по изграждане на втори мост.
Въпросът за това да има ли втори мост и къде да е той – успоредно на Аспаруховия или при с. Казашко, беше част от обсъждането на актуализацията на общинския план за развитие на община Варна 2007–2013 г.

 


„Ако в момента в южната част на Варна живеят около 40 000 души, до няколко години те ще станат 100 000. Трябва да сме наясно, че изграждането на автомагистрала „Черно море” и евентуалното построяване на мост до Казашко, няма да реши проблема на Варна с трафика. Същевременно над 95% от  възможностите на Аспарухов мост вече са изчерпани. Една катастрофа блокира движението по него за два часа и така достъпът на хората от южната част на града до центъра е отрязан”, обясни проблема шефът на комисията Красимир Маринов.


„Проблемът с моста на Казашко е свързан с автомагистрала „Черно море” и е приоритет на държавата. Разбира се, ние трябва да лобираме магистралата да се изгради максимално близо до Варна, защото това означава пари и работни места за града. Наш локален проблем обаче е изграждането на второ съоръжение до Аспарухов мост. Държавата и общината трудно ще намерят финансиране за втори мост. Затова трябва да се направи анализ на възможностите за изграждане на съоръжението”, заяви председателят на Общинския съвет Борислав Гуцанов.


Той лансира идеята вторият мост да бъде изграден чрез концесия, публично-частно партньорство или кандидатстване по европейските фондове.
„Експертите трябва да проверят дали има правна възможност за подобна концесия. Ако това стане има различни варианти да се избегне облагането на варненци с пътна такса. Би могло единият мост да е платен и да се ползва от тирове, а другия да е безплатен и да е за варненци. Или може да се въведат електронни карти за варненците, които си плащат данъците и те да преминават безплатно по моста”, предложи Гуцанов.

„Трябва да сме наясно, че магистрала „Черно море” не е сред приоритетите на правителството. Проблемът с втория мост е много сериозен. Само си представете да се случи нещо и три дни хората от „Аспарухово” да нямат достъп до центъра, а линейките да не могат да стигнат до тях. Ще се изправим пред страхотен хуманитарен проблем”, смята Радослав Коев от „Отечество”.


Сред другите приоритети в плана за развитие е проблемът с паркирането. Според данни от 2004 г. в морската столица не достигат 44 572 паркоместа. Затова в актуализацията на плана е заложено изграждането на паркинги. Актуализацията на общинския план за развитие 2007-2013 вероятно ще бъде гласувана на сесията на Общинския съвет през декември.